Az építési és a közlekedési miniszter a horvát-magyar határon mondott beszédet a két ország autópályájának összekötése alkalmából.
Az M6-os autópálya, majd horvát oldalon az A5 autópálya befejezése és találkozása egy újabb lépéssel visz minket közelebb ahhoz a vállalásunkhoz, hogy minden sztrádát elviszünk Magyarország határáig. 2010-ben, amikor átvettük a kormányzást, mindössze 3 autópálya érte el az országhatárt. A most lezárult projekttel ez a szám 10-re bővült.
Az M6 befejezésének és horvát összeköttetésének szimbolikus jelentősége is van: ez talán a legfontosabb része annak az európai vasúti-közúti közlekedési korridornak, amely Közép-Európát köti össze a Balkánnal.
Magyarország számára a szuverén és patrióta gazdaságpolitika nem bezárkózó gazdaságpolitikát jelent, hanem nyitottat, méghozzá minden irányban. Nyugatra és keletre, északra és délre is.
írja oldalán.
hétfőre teljesen elkészül az 5c-s folyosó utolsó szakasza Horvátországban, Pélmonostortól a magyar határig. Ez egy öt kilométer hosszú szakasz, amely a horvátországi A5-ös autópálya része.
A gyorsforgalmi út Eszéken és Diakováron keresztül köti össze a magyar határt a bosznia-hercegovinai határral.
A Magyarországról érkezőknek fontos információ, hogy a forgalom az összekapcsolt M6-os és a horvát A5-ös autópályán október 7-én indul meg.
Az építési és közlekedési miniszter és Andrej Plenkovic horvát miniszterelnök hétfőn átadja a magyar M6-os és a horvát A5-ös autópályákat összekapcsoló szakaszt.
Ezzel együtt a teljes páneurópai közlekedési folyosó kiépítése is halad, amely Budapestet köti össze a horvát tengerparti kikötővel, Plocéval, és a projektek 2030-ig várhatóan befejeződnek a boszniai szakaszok elkészülésével.
Lényeges tudnivaló, hogy a horvát szakaszon Pélmonostorig nem kell útdíjat fizetni, utána viszont már igen, Eszékig személyautóval hozzávetőlegesen 670 forintért autózhatunk majd.
Bár az új összeköttetés révén Budapest és Bosznia-Hercegovina között körülbelül 300 kilométeren lehet majd megszakítás nélkül autópályán közlekedni, ez egyelőre nem jelent érdemi könnyítést a Dalmáciába utazóknak. A sztráda boszniai szakaszának 325 kilométeréből ugyanis eddig csak 138 kilométer készült el, a fennmaradó részek várhatóan csak 2030-ra fejeződnek be.
„Az M6-os autópálya, majd horvát oldalon az A5 autópálya befejezése és találkozása egy újabb lépéssel visz minket közelebb ahhoz a vállalásunkhoz, hogy minden sztrádát elviszünk Magyarország határáig. 2010-ben, amikor átvettük a kormányzást, mindössze 3 autópálya érte el az országhatárt” – közölte Lázár János
Hozzátette, hogy most lezárult projekttel ez a szám 10-re bővült.
Az is írta, hogy ez talán a legfontosabb része annak az európai vasúti-közúti közlekedési korridornak, amely Közép-Európát köti össze a Balkánnal.
Az átadás után a magyar M6-os autópálya közvetlenül kapcsolódik majd a horvát A5-ös úthoz. Ez jelentősen lerövidíti az utazási időt Budapest és Eszék között, és közelebb hozza a kelet-szlavóniai várost a magyar fővároshoz. Ez az utolsó, befejező szakasz a horvát A5-ös autópályán, amely közvetlenül csatlakozik a magyarországi M6-oshoz, és így Horvátországot összeköti Bosznia-Hercegovinával.
A beruházás befejezésével a Budapest és Eszék közötti út autópályán kevesebb mint két óra lesz,
és a magyar főváros utazás szempontjából közelebb kerül kelet-szlavóniai városhoz, mint Zágráb.
forrás: vg.hu