Lázár János tavaly beszélt róla, és jelenleg már javában tart az algyői Tisza-híd 2×2 sávosításának tervezése. A régi híd mellé építenek egy másikat, és még egy aluljáró is szerepel a tervek között.
– Az Algyői Tisza-híd 2×2 sávra bővítésének előkészítése jelenleg is folyamatban van. A több részből álló tervezési projekt a híd 2×2 sávra bővítésén és szükséges kerékpáros átvezetésen túl magában foglalja a 47-es főút-Téglás utca csomópontban a gyalogos- és kerékpáros aluljáró terveztetését is – közölte a Promenád24-gyel az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Hozzátették, a jelenlegi híd mellé építenek egy új, 2×1 sávos átkelőt, így lesz négy sáv a folyó felett. A tervezési munkák ütemezetten zajlanak.
A minisztérium beszámolt arról is, hogy a tervező első feladata az új híd és hozzá csatlakozó 2×1 sávos szakasz nyomvonalának meghatározása, valamint a Téglás utcai körforgalomban a külön szintű gyalogos- és kerékpáros átvezetés lehetőségeinek vizsgálata volt. Itt a tervek szerint aluljáró létesül. A bírálati engedélyezési tervdokumentáció 2025. márciusi leszállításával, a tervvéleményezés lezárása után megindulhat az engedélyezési eljárás. Az építési engedély megszerzése terv szerint 2025 őszére várható. Az új híd engedélyezési tervdokumentációjával egy időben a kisajátítási vázrajzok készítése is folyamatban van, ezek 2025. év végéig rendelkezésre állhatnak. Ezt követően a területszerzés is megindulhat. Az építési engedély megszerzésével a kiviteli tervdokumentáció is elkészülhet, illetve véglegesedhet a tervezés záró lépéseként, ezután a kivitelezési közbeszerzés a jövő évben megindítható. Az új híd megépülése 2029-re várható.
A fentiekkel párhuzamosan jelenleg is zajlik a meglévő híd szerkezeti elemeinek vizsgálata. A 2025 elején elkészült tanulmányterv bírálati folyamatát követően a meglévő híd változataival kapcsolatosan a műszaki tervtanács júniusában ül össze. Ezután a meglévő híd engedélyezési tervdokumentációjának készítése is megkezdődik. A meglévő híd esetén a Hatóság által jóváhagyott kiviteli terv szállítása 2027. II. negyedévben várható.
Emlékezetes, hogy Lázár János tavaly írt a közösségi oldalán arról, hogy 2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei.
– Eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2×2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1.2 km utat tervezzen. A 47-es főút legnagyobb forgalmú szakasza Csongrád-Csanád vármegye két legnépesebb városa – Hódmezővásárhely és Szeged – között van, ennek nagy része már 2×2 sávos, kivéve az algyői közúti Tisza-hidat. A jelenleg 2×1 forgalmi sávon napi 15 ezer jármű közlekedik. Az új híd része a 47-es teljes fejlesztésének, amely Szegedet és az ország legdinamikusabban fejlődő városát, Debrecent köti össze. 2029-re el is készülhet az új híd. Mi az Építési és Közlekedési Minisztériumban azonban nem végzünk félmunkát, mivel előbb-utóbb szükség lesz a jelenlegi híd felújítására is, így most azt is megterveztetjük. Előrelátás és pontos tervezés, ez a siker titka! – fogalmazott akkor a miniszter.