Megkezdődött a tervezés. Egy teljesen új hídszerkezet és egy új híd szolgálja majd a Szeged és Vásárhely között közlekedőket – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter a Rádió 7 kedd reggeli műsorában.
Megkezdődött az algyői Tisza-híd négysávosításának tervezése. Lázár János elmondta: a 47-es főút négysávosításának részeként a mostani hídszerkezetet teljes egészében újjáépítik és mellé tesznek egy másik kétsávos hidat. A tárcavezető szerint a beruházás körülbelül hároméves munka lesz és 70-100 milliárd forintba kerül.
– Az építési engedélyünk szerintem 2026 elejére lesz, és ’26-ban az összes kiviteli terv és minden engedély rendelkezésre fog állni. Tehát 2026 végén, 2027 elején el lehetne kezdeni a négysávosítást. A tram-train megépítése után a híd jelenti a legszűkebb keresztmetszetet, a híddal van a legtöbb probléma Szeged és Vásárhely között, ezért annak az újjáépítése szerintem nagy előrelépést jelentene – fejtette ki az építési és közlekedési miniszter.
Hangsúlyozta: az algyői híd nagyon fontos átkelési pont a 47-es főúton, ami összeköti Szegedet Debrecennel. Most azt tervezi a kormányzat, hogy először Békéscsaba és Debrecen között lesz négysávos a 47-es. Az azt követő ütem lesz a Békéscsaba és Szeged közötti teljes négysávosítás, a jelenlegi nyomvonal mentén, a települések elkerülésével.
– Sikerült elérnem, illetve azt a döntést hoztam közlekedési miniszterként, hogy amikor a Békéscsaba-Debrecen közötti első szakaszok építése megkezdődhet, akkor az algyői Tisza-híd négysávosításába is belevágunk – összegzett a politikus.
Borítókép: Archív