Több tucat olvasónk jelezte, valami nem stimmel az MBH Bank rendszerében, ugyanis rengetegen kaptak címükre számlaértesítőt úgy, hogy az adott lakcímen nem is él ilyen nevű személy.
Makóról, Marosleléről, Kiszomborról és Vásárhelyről is kaptunk jelzéseket arról, a napokban rengeteg lakoshoz dobott be a postás számlaértesítőt az MBH Banktól, miközben a levélen szereplő címzett nem is lakik a lakcímen, de sok esetben még csak a településen sem ismernek ilyen nevűt. Több alkalommal olyanok címére is érkeztek levelek, akik nem is állnak semmiféle kapcsolatban a pénzintézettel.
Van olyan vásárhelyi olvasónk, aki csak a pénteki napon négy levelet kapott. Több olvasónk ugyanakkor arra is panaszkodik, hetek óta nem működik rendesen az MBH netbankja sem, a tranzakciók nem valósulnak meg, leakad a rendszer, van, aki a pénzéhez sem tud hozzáférni.
A pénzintézet hivatalos oldalain a jelenségre még nem találtunk magyarázatot, de a közösségi oldalak tanúsága szerint nemcsak vármegyénket, hanem az Alföld több tucat települését biztosan érinti a banki kavarodás. Többen úgy vélik, a három korábbi bank egyesülése nem zajlott zökkenőmentesen, ebből adódhatnak a problémák. A levelet kapottak nagytöbbsége azt írta, visszaviszi a postára a leveleket, így azok ismeretlen címzett okán visszakerülhetnek a pénzintézethez.
A problémákkal kapcsolatban megkerestük az MBH Bankot, amint válaszolnak, megírjuk.
Frissítés: megérkezett az MBH válasza, melyet alább közlünk:
Az MBH Bank 2025. augusztus 18-tól postai úton általános ügyféltájékoztató levelet küldött ki ügyfélköre egy részének, amelyben informatikai fejlesztések, valamint termékmodernizáció miatt 2025. október 31. naptól bekövetkező változásokról tájékoztatja érintett ügyfeleit. Technikai okok miatt a kiküldött levelek egy részén hibás címzés szerepelt.
A kiküldött levelek csupán általános, publikus tájékoztatást tartalmaznak, ügyfelekre vonatkozó banki azonosító adatokat nem. A hitelintézet az esetet kivizsgálta, melynek során megállapította, hogy az – a levél adattartalmát figyelembe véve – az érintettek jogaira kockázattal nem jár. Amennyiben egy ügyfél a tájékoztatással kapcsolatban érintett, és nem érkezett hozzá megfelelő címzéssel tájékoztató levél, akkor hamarosan új levelet fog kapni megfelelő címzéssel. Így az ügyfeleket semmilyen hátrány nem éri a hibás címzés miatt. Kérjük, hogy aki ismeretlen névvel vagy hibás címzéssel kapott küldeményt, semmisítse meg azt! Az okozott kellemetlenségért az érintettek szíves elnézését kérjük!
Elektronikus csatornáink rendben működnek, nem tudunk fennálló általános hibáról. Ha egy ügyfélnél mégsem működik egy funkció, azt egyedileg szükséges kivizsgálni. Kérjük, forduljon ennek érdekében ügyfélszolgálatunkhoz!