A közösségi közlekedés aktualitásairól is beszámolt az első LázárLive-on az építési és közlekedési miniszter.
Pályakorszerűsítéseket és járművásárlásokat tervez az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Ennek érdekében az Európai Beruházási Bankhoz fordultam 1 milliárd eurós hitelért, amit ugyanennyi hazai forrással egészítenénk ki, azonban a Tisza európai parlamenti képviselői azért lobbiznak az Európai Néppártnál, hogy ne kapjuk meg a forrásokat. Harcban állunk a pénzért
– jelentette ki Lázár János.
A miniszter hozzátette, 285 Intercity-kocsit szeretne rendelni, valamint 1167 autóbuszt vesznek, amiből július végéig 131 már forgalomba is állt.
Soha ennyien nem utaztak tömegközlekedéssel, mint 2025-ben. Lassan eladunk havonta 1 millió bérletet és 1,2 milliárd utazás lesz várhatóan az évben. Erre nem volt példa az elmúlt 35 esztendőben
– ismertette a számokat a politikus.
Véleménye szerint mindez azért van, mert a kormány döntése miatt a legolcsóbb közlekedési eszköz lett, felnőtteknek és diákoknak egyaránt. Jelenleg 4,5 millió ember utazik ingyen az országban, és az ötödik legolcsóbb az itteni közlekedés az Európai Unióban.
Miniszterként rövid távú céljai közé tartozik a napi működési problémák csökkentése, az utasok kompenzálása és olyan lépések tétele, ami alapvetően az utasokért szól. A késési biztosításról elmondta:
június 1. és július 18. között 13 milliárd forintos jegybevételt értek el és 172 millió forintot fizettek vissza a 20 percet meghaladó késések miatt. Ez azt jelenti, hogy 1-2 százalékban fordul elő, hogy egy késés eléri a 20 percet.
Még elmondta, büszke arra, hogy forrásokat tudott szerezni a kormánynál egy olyan területre, a tömegközlekedésre, amire az elmúlt 30-40 évben senki nem szánt pénzt, és 40-60 éves járműparkkal látja el a mindennapi feladatait.
Borítókép: Archív