Beindultak a számokkal való dobálózások: az önkormányzati média Lázár János, a Fidesz-KDNP Márki-Zay Péter Facebook költéseit vette górcső alá. Ugyanakkor kiderült, hogy a vásárhelyi polgármester jóval többet égetett el a közösségi médiában, mint a miniszter, a térség országgyűlési képviselője.
A héten a Telex nyomán megírtuk: az egyik legtöbb reakciót váltották ki az építési és közlekedési miniszter bejegyzései a magyar politikusok közül a közösségi médiában májusban. Lázár János a TOP 5-ben van, az ötödik helyen áll, a kormánypárti politikusok közül egyedül Orbán Viktor miniszterelnök előzi meg.
Arról is beszámoltunk, hogy Lázár János ezt nem a pénznek köszönheti, hanem elsősorban a Lázárinfók népszerűségének, amit bárki csinálhat utána.
A vásárhelyi önkormányzati média azonban próbált belekötni ebbe, és kihozta: az elmúlt hat évben (nem tudni, miért pont ennyi időt néztek, de legyen) 36 millió forintot fordított Facebook-hirdetésekre a közösségi oldalán. A Hódpress – nyilván a hergelésgerjesztés miatt – ezt úgy lebegtette meg a Facebookon, hogy a miniszternél egy vásárhelyi belvárosi panellakás ára ment el hirdetésekre.
Szél István gyorsan lecsapta a labdát. A Fidesz-KDNP helyi elnöke a Hódpress-poszt alatt megjegyezte: Márki-Zay Péter az elmúlt hat évben 114 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre, ami három lakás árának felel meg.
A képviselő szerint érdemes lenne azzal is foglalkozni, hogy a polgármesternek miből telt 114 milliót elhirdetni. „Mikroadományokból?” – utalt Márki-Zay korábbi adománygyűjtéseire és külföldi támogatottságára a politikus.
A 114 millió forintnál azonban összességében nagyobb számokat is találunk:
Borítókép: Illusztráció