A kormány készen áll, hogy megvalósítsa a 15 kilométeres, 22 milliárd forintos utat – mondta Lázár János a Rádió 7 keddi műsorában.
– Amikor megépült az M43-as autópálya, sokan azt gondolták, hogy Makó közlekedési helyzete megoldódott, de elfelejtették azt, hogy a temesvári forgalom egy része Kiszombor irányából bonyolódik, és a Kiszombori határátkelőt és az autópályát nem kötötték össze megfelelően – ismertette az építési és közlekedési miniszter.
A tárcavezető hozzátette, már tervezik azt az utat, ami a kiszombori határátkelőtől elkerüli Kiszombort, átmegy a Maros-hídon, és utána Makót elkerülve a mostani makói elkerülőbe csatlakozik.
A Kiszombor-Makó elkerülő körülbelül 15 kilométer hosszú lesz és 22 milliárd forintba kerül kerékpárúttal együtt. – A lényeg, hogy a Kiszombor térségéhez érkezők román oldalról, illetve a kiszomboriak el tudják kerülni Makót, és úgy tudjanak az autópályára jutni. Ezzel megoldódik a Makó környéki átmenő közlekedés – fejtette ki Lázár János.
Még elmondta, 2026 végére kész lesznek a kiviteli tervek, így 2028-ra megépülhet az elkerülő.