A „Szeged, Nagykörút Alsóváros és Újszeged közötti szakasz (új-Tisza-híd) terveinek elkészítése” tervezési projekt idén tavasszal zárult, a szükséges engedélyek rendelkezésre állnak, a kiviteli tervek is elkészültek – tájékoztatta a Promenad24-et az Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóirodája.
Hozzátették, hogy következő lépésként a beruházást érintő területszerzések és terület-előkészítések elvégzése szükséges, amely hosszabb folyamat, hiszen a végleges nyomvonal érinti például a Szegedi Tudományegyetem területét is, ahol jelenleg is üzemelő épületek kiváltására lesz szükség a megvalósíthatóság érdekében. Az ezzel összefüggő előkészítési és egyeztetési folyamatok zajlanak.
Az első ütemben megépülő közúti híd és a távlatban megvalósuló vasúti híd egyaránt egy folytatólagos többtámaszú, kétfőtartós, alsópályás, ívelt alakú egyedi rácsos tartó. A közúti híd azon túl, hogy 2×2 forgalmi sávot vezet át, számos egyéb egyedi többletfunkcióval is rendelkezik. A hídon kilátópont, közösségi terek és nem utolsó sorban széles gyalogos járdák és kétirányú kerékpáros átvezetés is helyet kapott. Az északi rácsos tartó felső övén kialakított lépcsősoron közelíthető meg a kilátópont, mely az útpálya szintjétől 12 méteres magasságból biztosít egyedülálló panorámát a belvárosra. A Tisza két partján található ártéri erdők zöldje függőleges és vízszintes zöldfelületek formájában jelenik meg a hídon.
Az új híddal Szeged főúthálózata teljessé válik, megszűnnek a meglévő hidakon csúcsidőben elkerülhetetlen, jelentős torlódások, Újszeged lakóterületeinek közlekedési szempontból hátrányos helyzete jelentősen javul. Lehetőség nyílik a város szívébe ékelődő délkeleti negyedek fejlesztésére, amelyek jelenleg barnamezős ipari, vagy alulhasznosított, kertes övezetet alkotnak.
Tehermentesíthető lesz a város központjában lévő Belvárosi híd és ehhez kapcsolódóan a belső városmag az átmenő gépjárműforgalomtól, ezzel fellélegezhet a döntően azon keresztül áramló közösségi- és kerékpáros közlekedés.
Fotók: Főmterv