quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 16. csütörtök
  -  Gusztáv
0-24

Ilyen még nem volt: 20 perces késés esetén visszaadják a jegyár felét

2025. január 10.

Június 1-jétől új korszak kezdődik a magyar tömegközlekedésben. A vasúti vagy buszos utazás során 20 perces, vagy azt meghaladó késés esetén a jegyár felét automatikusan visszatérítik az utasoknak.

Mindezt Lázár János jelentette be a szerdai Közlekedésinfón. A miniszter tízpontos vállalást tett a tömegközlekedés színvonalának emelése érdekében, ennek egyik legfontosabb eleme a késés utáni jegyár-visszatérítés.

Egyszerű és átlátható rendszer

– Az új rendszer lényege, hogy az utasnak semmilyen bürokratikus eljáráson nem kell átesnie. Ha a vonata vagy busza 20 percet késve érkezik, a jegyár 50 százaléka automatikusan visszakerül a bankszámlájára, ha online vásárolta meg a jegyet. Ha pedig személyesen vagy automatánál vásárolt, a jegy leolvasása után a pénztárnál kapja vissza a pénzét – ismertette az építési és közlekedési miniszter.

Hozzátette, a rendszer a bérletesekre is kiterjed. Ha valaki havi bérlettel rendelkezik és az adott hónapban öt alkalommal legalább 20 percet késik a jármű, akkor a következő havi bérletből 10 százalék kedvezményt kap. Ehhez mindössze a MÁV applikációban kell aktiválni a késési biztosítást.

A pontosság a cél

A politikus kiemelte: az új rendszerrel ösztönzik a vasúttársaságot és a Volánt, hogy fokozzák a pontosságot és a megbízhatóságot. Az üzletpolitika lényege, hogy először olcsóvá tették a szolgáltatást, hogy minél többen használják, majd a pontosságra és a kényelemre helyezik a hangsúlyt. A szolgáltató pedig arra kényszerül, hogy javítsa a minőséget.

A vasúttársaság és a Volánbusz részletes tájékoztatást biztosít az utasoknak az új szabályokról.

Kapcsolódó

Jelentős javulást ígér tízpontos vállalásával Lázár János

Az építési és közlekedési minisztert csütörtök reggel a Kossuth Rádióban kérdezték szerdai bejelentéseiről.

Borítókép: illusztráció