Több új autó kelt el tavaly
Bár a remélt eredménytől elmaradt, bizonyos szegmensben vissza is esett, de összességében jó évet zárt az autóforgalmazás – mondta el a Rádió7 Közös nevező műsorában Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke.
– Az elektromos autók forgalma elmaradt a várttól, de összességében 121 ezer új autó gördült ki tavaly útjainkra. A portfólióban 20 százalékkal nőtt a kishaszonjárművek száma, viszont 16 százalékkal visszaesett a nehéz tehergépjárművek eladása – részletezte Knezsik István. Hozzátette: a rendszámos motorkerékpárok forgalma is nőtt, ami egyfajta vásárlói tudatosságot sejtet, egyre többen belátják, hogy a nagyvárosokban az egyedül ingázók sokkal gyorsabban érnek célba két keréken.
Az idei év terveiről szólva kiemelte: szeretnék még inkább kiszélesíteni azt az ismeretterjesztő tevékenységet, amivel az autót vásárolni szándékozókat segítik a számukra egyedileg legmegfelelőbb hajtáslánc kiválasztásához. Itt megerősítette korábbi véleményét, miszerint a jövő nem csupán a tisztán elektromos autóké. Azt, hogy a tudatos autóvásárló mi mellett dönt, a technikai fejlesztések iránya, dinamikája és a szükségletek, igények fogják meghatározni, így végső soron azt is, hogy a 12 hajtáslánc melyike milyen mértékben marad piacon.
A hétfői műsorban a két edukációs vetélkedőjükről is szólt. Elindult az Autós Szakmák Tanulmányi Versenye, melynek kapcsán kiemelte, hogy még mindig kevesen választják a gépjárműtechnikai szakirányokat. Mint mondta: nem győzi hangsúlyozni, hogy biztos és jó megélhetést biztosító az autós szakma azok számára, akik hajlandóak folyamatosan tanulni, tapasztalni. A jövő abba az irányba mutat, hogy az általános szakképzést követően szakosodnak, hiszen az autó – hasonlóan a mobiltelefonokhoz – egyre bonyolultabb, egyre kevésbé lesz elvárható és teljesíthető, hogy minden szakember az autó minden részéhez értsen.
A másik verseny a Közlekedik a család, melynek idei kiírása hamarosan megjelenik. Ez arról szól, hogy akár többezer család is versenybe szállhat, hogy a hatályos Közlekedési Rendszabályok ismeretéről számot adjon. Ez azért is nagyon fontos, mert a gyermek – bár jó dolog, hogy már tananyag a KRESZ, de legelőször a családban fog megtanulni közlekedni.
– Ahogyan mi, szülők viselkedünk a közlekedés nevű társasjátékban, ők azt fogják lemásolni. Ezért óriási a tétje, hogy a felnőttek mennyire ismerik jól a szabályokat és mennyire szabálykövetőek – hangsúlyozta. A versenynek nem kis tétje van, hiszen egy család – aki vélhetően a legjobb passzban lesz a döntőben, mert akik odáig eljutnak, már nagyon kis különbséggel szereznek pontokat – megspórolja a lakhatás után a második legnagyobb beruházása költségét, mert egy teljesen költségmentes új autóval térhet haza.