quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 18. szombat
  -  Piroska
0-24

Több új autó kelt el tavaly

2025. január 07.

Bár a remélt eredménytől elmaradt, bizonyos szegmensben vissza is esett, de összességében jó évet zárt az autóforgalmazás – mondta el a Rádió7 Közös nevező műsorában Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke.

– Az elektromos autók forgalma elmaradt a várttól, de összességében 121 ezer új autó gördült ki tavaly útjainkra. A portfólióban 20 százalékkal nőtt a kishaszonjárművek száma, viszont 16 százalékkal visszaesett a nehéz tehergépjárművek eladása – részletezte Knezsik István. Hozzátette: a rendszámos motorkerékpárok forgalma is nőtt, ami egyfajta vásárlói tudatosságot sejtet, egyre többen belátják, hogy a nagyvárosokban az egyedül ingázók sokkal gyorsabban érnek célba két keréken.

Az idei év terveiről szólva kiemelte: szeretnék még inkább kiszélesíteni azt az ismeretterjesztő tevékenységet, amivel az autót vásárolni szándékozókat segítik a számukra egyedileg legmegfelelőbb hajtáslánc kiválasztásához. Itt megerősítette korábbi véleményét, miszerint a jövő nem csupán a tisztán elektromos autóké. Azt, hogy a tudatos autóvásárló mi mellett dönt, a technikai fejlesztések iránya, dinamikája és a szükségletek, igények fogják meghatározni, így végső soron azt is, hogy a 12 hajtáslánc melyike milyen mértékben marad piacon.

A hétfői műsorban a két edukációs vetélkedőjükről is szólt. Elindult az Autós Szakmák Tanulmányi Versenye, melynek kapcsán kiemelte, hogy még mindig kevesen választják a gépjárműtechnikai szakirányokat. Mint mondta: nem győzi hangsúlyozni, hogy biztos és jó megélhetést biztosító az autós szakma azok számára, akik hajlandóak folyamatosan tanulni, tapasztalni. A jövő abba az irányba mutat, hogy az általános szakképzést követően szakosodnak, hiszen az autó – hasonlóan a mobiltelefonokhoz – egyre bonyolultabb, egyre kevésbé lesz elvárható és teljesíthető, hogy minden szakember az autó minden részéhez értsen.

A másik verseny a Közlekedik a család, melynek idei kiírása hamarosan megjelenik. Ez arról szól, hogy akár többezer család is versenybe szállhat, hogy a hatályos Közlekedési Rendszabályok ismeretéről számot adjon. Ez azért is nagyon fontos, mert a gyermek – bár jó dolog, hogy már tananyag a KRESZ, de legelőször a családban fog megtanulni közlekedni.

– Ahogyan mi, szülők viselkedünk a közlekedés nevű társasjátékban, ők azt fogják lemásolni. Ezért óriási a tétje, hogy a felnőttek mennyire ismerik jól a szabályokat és mennyire szabálykövetőek – hangsúlyozta. A versenynek nem kis tétje van, hiszen egy család – aki vélhetően a legjobb passzban lesz a döntőben, mert akik odáig eljutnak, már nagyon kis különbséggel szereznek pontokat – megspórolja a lakhatás után a második legnagyobb beruházása költségét, mert egy teljesen költségmentes új autóval térhet haza.