quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 17. péntek
  -  Antal, Antónia
0-24

Lázár János: komoly emberekre kell bízni az országot, nem futóbolondokra

2024. december 07.

Egy parlamenti választásnak nem az a tétje, hogy ki az aktuális sztár, kinek van szűkebb és divatosabb ruhája, s ki tud nagyobb hülyeségeket mondani az embereknek. A magyaroknak 2026-ban arról kell dönteniük, kire bízzák a hazájukat sorsát – jelentette ki a miniszter a Mandiner podcastjében.

Bár kétségtelen tény, hogy sok hibája van a 14 éve kormányzó Fidesznek, a polgári oldal összehasonlíthatatlanul felkészültebb és alkalmasabb az ország vezetésére, mint a hőbörgő ellenzék – erről Lázár János beszélt a Mandiner Reakcióban. A heti kibeszélő podcastben az építési és közlekedési miniszter elismerte, a kegyelmi botrány volt az ősbűn, s időre van szükség ahhoz, hogy ebből a mélyütésből talpra álljon a Fidesz.

A kegyelmi botrány volt az ősbűn

Nem tartja meglepőnek Lázár János, hogy olyan „vérnyomásemelő” közvélemény-kutatások látnak napvilágot, melyek a Tisza Párt erősödését mutatják. Az építési és közlekedési miniszter a Mandiner Reakcióban úgy fogalmazott, nagyon súlyos politikai hibát követett el két fideszes politikus, Novák Katalin és Varga Judit, és ezen az „ősbűnön” társadalom és maga a Fidesz is nagyon nehezen jut túl.

– A politikai ellenzék nem magától szervezte magát újjá, hanem mi feldobtunk egy labdát. Nekünk volt két olyan politikustársunk, aki feldobott egy labdát, amit az ellenfél – ráadásul félig belülről – leütött – magyarázta az év elején történeket.

Úgy folytatta, a kegyelmi botrány feldolgozása időt vesz igénybe, a Fideszen belül is számos következtetést kell levonni. Komoly veszteségen kell túltenniük magukat, hiszen az idei év elején egy sikeresnek tűnő köztársasági elnöktől és egy sikeresnek tűnő igazságügyi minisztertől kellett megválniuk egyszerre. Lázár szerint egy normális politikai berendezkedéssel bíró országban az ilyen nagyon ritka, jelentős csapás, értelemszerűen a kormányzó pártnak is dolgoznia kell még azon, hogy talpra álljon belőle.

Magyar Péter a brüsszeli elit embere

– A kegyelmi botrány megingatta a Fideszt, kár volna ezt tagadni. Megrendítette a Fideszbe való bizalmat. Akik ebben részt vettek, nem tudom, hogy tisztában vannak-e ezzel, nemcsak a két lemondott ember, hanem a többiek. Ez feldobta az ellenfélnek a labdát, és az ellenfél rá tudott ülni egy egyébként is nehéz helyzetben egy hangulati hullámra. Először is jó ideje kormányozzuk az országot, nem nehéz velünk szemben politikát gerjeszteni, hogy ti már régóta vagytok, jöjjön valami újabb. Ráadásul a világban egy elitellenes politizálás zajlik. Miközben valójában

Európában nem mi vagyunk az elit, hiszen Magyar Péter a brüsszeli elit embere – és mi küzdünk a brüsszeli elit ellen és ő ellene –, közben ő próbál meg velünk szemben egy hangulatot gerjeszteni

– vázolta.

Sok pénzt tol majd a kormány a gazdaságba

Hozzátette, a harmadik nagyon súlyos kihívás a jelenlegi kormány számára az európai gazdasági térnek az átalakulása, a német gazdaság köhögése. Magyarország nem függetlenítheti magát ettől, tekintettel arra, hogy jelen pillanatban is 20 milliárd euró körül van hazánkban a német befektetés, s a magyar munkavállalók jelentős része német vállalatoknál, a Siemensnél, a Boschnál, a Mercedesnél vagy a BMW-nél dolgozik. Ezzel együtt a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy 2025-ben és 2026-ban gazdaságélénkítést hajtson végre. A miniszter szerint ennek a lehetőségei és a korlátai is megvannak.

– Az a nagy kérdés, hogy az európai gazdasági tér majd hogyan alakul át, illetve milyen belső lépéseket tudunk mi megtenni.

Egy nagyon ambiciózus tervvel vágunk neki. A különböző erőforrások szétosztása a kis- és középvállalkozásoknak, otthonteremtési támogatás, vidékfejlesztési támogatás, tehát sok pénzt fogunk belenyomni a gazdaságba annak érdekében, hogy a gazdaságot élénkítsük.

Ugyanakkor az, hogy háborús környezet van, és az embereknek van egy óvatossága a pénz elköltésében, az, hogy az európai gazdaság nem megy jól, és ez bennünket is recesszió irányába tolt, ezt nagyon nehéz egy ekkora országnak kivédeni, ezt reálisan kell látni – részletezte.

Futóbolondok versus komoly emberek, ez itt a kérdés

Lázár János kijelentette: egy dolgot biztosan tud állítani, mégpedig azt, hogy a jelenlegi helyzetben és gazdasági környezetben messze a Fidesz a legalkalmasabb az ország kormányzására.

– Ma Magyarországon azok az emberek, akik a Fideszben gazdaságpolitikával foglalkoznak, a legfölkészültebbek és a legalkalmasabbak. Az ő lecserélésük súlyos hiba volna, mert végül azért

2026-ban azt kellene eldönteni, hogy futóbolondokra rá lehet-e bízni ezt az országot, vagy pedig komoly emberekre kell bízni az országot. Szerintem egy parlamenti választásnak nem az a tétje, hogy most ki a sztár, kinek van szűkebb és elegánsabb, divatosabb ruhája, meg ki tud nagyobb hülyeségeket mondani az embereknek.

Nem ez az igazi verseny, hanem az az igazi versenykérdés, hogy egy felnőtt magyar ember kire bízza rá a hazáját, és kire bízza rá a sorsát. Abban egészen biztos vagyok, hogy 14 év kormányzás ide vagy oda, mi alkalmasabbak vagyunk még mindig a hibáinkkal együtt a közbizalom betöltésére, és sokkal jobban tudjuk a gazdaságot újjászervezni, mint azok, akik most itt hőbörögnek – összegzett a hódmezővásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője.

Olyanok okoskodnak a közlekedésről, akik jogosítványt sem tudtak szerezni

A Mandiner heti kibeszélő műsorában Lázár János a közösségi közlekedést érő ellenzéki kritikákra és a Vitézy Dáviddal folytatott szópárbajára is kitért. Azt ígérte, a jövőben is határozottan fog reagálni, ha igazságtalan és nemtelen támadások érik az általa felügyelt ágazatot és azt az 53 ezer embert, aki a MÁV–Volán-csoporton belül minden nap azért dolgozik keményen, hogy 4,5 millió honfitársunk eljuthasson a munkahelyére, a kórházba vagy bevásárolni. Visszautasította továbbá, hogy „a körúton belülről olyan emberek okoskodjanak a közlekedésről, akik még jogosítványt sem tudtak szerezni”.

A miniszter hangsúlyozta: nagyon sok pénzt fognak költeni a közlekedésre a következő években, de ebből magyar gazdasági hozzáadott érték és társadalmi jólét kell, hogy szülessen, ezt a hármat össze kell kapcsolni.

– Attól, hogy engem reggeltől estig csesztetnek a médiában, attól én ezen dolgozom, és meglesznek 2025-ben ennek a munkának az eredményei – ígérte.

Alanyi joggá válik a tömegközlekedés

A fő célja, hogy minden magyar számára alanyi joggá váljon a tömegközlekedés, már csak azért is, mert bár a budapesti belvárosból talán nem tűnik fel, de még mindig 350 olyan település van Magyarországon, ahol nem mennek el az emberekért.

– Ma nincs minden magyar állampolgár számára egyformán garantálva, hogy autóbusszal vagy vonattal, vagy bármi más eszközzel A pontból B-be jusson. Én egy olyan törvényjavaslatot tettem le az asztalra a személyszállítási törvény jegyében, ahol a magyar állam törvényi kötelezettséget vállal arra, hogy mindenkit elvisz a járási székhelyre háromszor, és vissza is viszi háromszor. A járási székhelyről a megyeszékhelyre, a szomszéd megyei jogú városba, illetve a fővárosba pedig napi kétszer. Meghatározzuk, hogy mi a szolgáltatás minimuma. Magyarország ma ennél sokkal többet ad, mert a kormány így döntött. Ha a mi kormányunk marad, akkor ezen nem fogunk változtatni. Hogyha majd másik kormány lesz, akkor az lehet, hogy ezen változtat, de mi nem akarunk kevesebbet, hanem többet akarunk garantálni az embereknek.

Magyarországon egy nagyon erős tömegközlekedési szolgáltatást garantál a magyar állam, ez a költségvetésben egy óriási tétel, és ez hozzájárul a társadalmi jóléthez, az ország versenyképességhez, a munkaerő mobilitásához, az embereket segíti

– ismertette a programját.

Nem akar belvárosi szalonfazonra igazított politikus lenni

Lázár János a Mandinernek azt is elmondta, „politikai munkássága egyik gyöngyszemének” tartja azt a mondását, mikor a közösségi közlekedést folyamatosan igazságtalanul bíráló Vitézy Dávidnak azt üzente: „Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is”.

A miniszter hozzáfűzte, nem akarja megtagadni önmagát még akkor sem, ha sokak szerint keményen fogalmaz. – Nem akarom magam megcáfolni sem, meg mellébeszélni, meg

nem akarok ilyen belvárosi szalonfazonra igazított politikus lenni. Vagyok, aki vagyok, ez az álláspontom, ez a véleményem.

A mai világ szerintem abba az irányba halad, hogy végre úgy kell beszélni, hogy az emberek számára világos és egyértelmű legyen. Én nem szeretem a mellébeszélést – szögezte le.

A teljes interjút alább tekinthetik meg:

Fotó: Lázár János Facebook-oldala, videó: Mandiner YouTube-csatorna