quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 12. 13. péntek
  -  Luca, Otília
Vásárhely

Ma ünnepli harmadik születésnapját a tramtrain

2024. november 29.

Három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én hajnalban ülhettünk fel először Hódmezővásárhelyen a tramtrainre. Ekkor kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos.

A tramtrain népszerűsége azóta is töretlen. Egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják a vasútvillamosokat.

A tramtrain járatai az elmúlt három évben több mint 2,6 millió kilométernyit közlekedtek, vagyis hétszer annyit, mint a Föld-Hold távolság. A legtöbbet futó jármű, önmagában több mint 285 ezer kilométernyit üzemelt. 

100 járatból 98 pontos

– Tramtrain-járataink megbízható, kimagasló menetrendszerűséggel közlekedtek az elmúlt három évben, az átlagos menetrendszerűségük több mint 94 százalékos volt. Ami az idei évet tekintve azt jelenti, hogy száz járatból 98 pontosan közlekedett, amely a nyugat-európai vasútvonalakhoz hasonlítva is nagyon jó eredmény – áll a Promenad24-hez eljuttatott közleményben.

Csaknem száz dolgozó működteti

A félóránként, csúcsidőben 20 percenként, hétvégenként órás ütemben éjjel is közlekedő vasútvillamos-rendszer működését mintegy száz dolgozóval biztosítja a MÁV-csoport személyszállító vállalata. Mintegy hetvenen járművezetőként dolgoznak, és már nemcsak férfi, hanem női vezetőkkel is találkozhatnak az utasok a vezetőfülkében. Az üzemeltetésen kívül a karbantartás is fontos területe a járművek fenntartásának, a Szeged-Rendező mellett épült karbantartóbázist 2022-ben adták át, 2024 nyarán pedig elkészült a padlóalatti esztergaberendezés, így a kerekek esztergálására már nem szükséges Szegeden túlra szállítani a járműveket, ezáltal a forgalomba is hamarabb térhetnek vissza. 

Kevesebb a baleset

Eddig 69 alkalommal ütközött közúti jármű a vasútvillamossal, ebből 2022-ben 28-szor, 2023-ban 26-szor, idén eddig 15-ször. Bár Szegeden nagyon régóta közlekedik villamos, mégis a megyeszékhelyen történt a legtöbb baleset, összesen 47, leggyakrabban a Boldogasszony sugárúton, az Aradi vértanúk terénél és a Bécsi körútnál, míg Hódmezővásárhelyen 22-szer fordult elő baleset, még az is megtörtént, hogy egy figyelmetlen kerékpáros hajtott a tramtrain oldalának. Legutóbb éppen a születésnap előtti napon is volt Vásárhelyen baleset, méghozzá az agrárkar előtt, ahol már nem ez volt az első.

Tavaly májustól az ország- és vármegyebérlet teszi egyszerűbbé a közösségi közlekedést, hiszen ezek a bérletek a vasútvillamos teljes vonalán érvényesek, a városhatárokon belüli és azokon kívüli szakaszokon is.