quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 11. 11. hétfő
  -  Márton
Vásárhely

Zökkenőmentesen és kulturáltan működik az új buszszolgáltatás

2024. október 15.

Még Márki-Zay Péter is megdicsérte a Balaton Busz olcsó és színvonalas szolgáltatását. A lakossági panaszok az első egy-két nap után megszűntek, már csak Jovány Gyula képtelen megemészteni, hogy túlzott mohósága miatt kiesett a „fincsiből”.

„A buszközlekedés nem politikai kérdés! A városi buszközlekedésnél egy dolog fontos, az utasok elégedettsége. Az új szolgáltatóval közösen az önkormányzat azon dolgozik, hogy színvonalas utazást biztosítson a vásárhelyieknek” – fogalmazott közösségi oldalán a minap Márki-Zay Péter, jelezvén, hogy elhatárolódik (korábbi?) kampányfuvarosa, Jovány Gyula és fia, ifj. Jovány Gyula önkormányzati képviselő botránykeltő akcióitól. Joványék a Balaton Busz október 9-i indulása óta mindent megtesznek, hogy aláássák az új szolgáltató iránti bizalmat, bejelentenek, feljelentenek, terheléses támadást szerveznek, miután nem tudják megemészteni, hogy túlzottan mohó, drága árajánlatuk miatt elbukták az előző években számukra zsíros üzletet (csaknem 100 milliós nyereséget és több mint 70 milliós osztalékot) jelentő városi megbízást. Ugyanakkor már csak ők morognak és cirkuszolnak, egyébként abszolút megnyugodtak a kedélyek a mesterségesen keltett minibalhé után.

Az első nap apróbb megingásai után a Balaton Busz – a Singum Transferrel együttműködve – zökkenőmentesen és kulturáltan üzemelteti a vásárhelyi helyi járatokat. Megszűntek a lakossági panaszok, az utasok elégedettek, hiszen látják a különbséget, azt, hogy a korábbi „roncsoknál” korszerűbb, modernebb, kényelmesebb, ráadásul környezetbarátabb buszokra ülhetnek fel. A polgármester is elismerte egy friss videójában, hogy a buszközlekedés teljesen rendben van, a járatok az előírásokban foglaltaknak megfelelően, a szerződéseket betartva közlekednek, nincsenek csúszások, így minden vásárhelyi időre el tud jutni a munkahelyére vagy bárhová, ahová szeretne. Márki-Zay kiemelte, az új szolgáltató abban is partner volt, hogy amelyik munkásjáratnál arra szükség volt, ott megduplázta, megduplázza az induló buszok számát, hogy biztosan mindenki felférjen.

Hódmezővásárhely számára az is rendkívül fontos, hogy a Balaton Busz kilométerenként nettó 104 forinttal olcsóbban vállalta a munkát, mint a Jovány Busz, ami a következő négy évben 100-120 millió forint megtakarítást jelent a város adófizetői számára. Ha ez a pénz nem a magánvállalkozó zsebében landol, akkor értelemszerűen a vásárhelyiek számára fontos célokra lehet majd fordítani.

Mint korábban többször megírtuk, a helyi Fidesz-KDNP és lapunk is sokat tett azért, hogy sikerüljön kiküszöbölni a mutyikat a helyi buszközlekedési tenderből, egy tényleg tiszta, nyílt versenyben mindenki egyenlő esélyekkel indulhasson, s valóban a vásárhelyi emberek számára minden szempontból a legkedvezőbb ajánlattal lehessen nyerni.

Fotó: Hódmezővásárhely Város gyorshírszolgálata