quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 11. 11. hétfő
  -  Márton
Vásárhely

Megújul a Maroslele és Batida közötti út is

2024. október 05.

A Hódmezővásárhelytől a batidai vadászkastélyig vezető utat személyesen Márki-Zay Péter újíttatja fel, az önkormányzat szerint a beruházás stratégiai célja „a város élhetőségének javítása”. A Magyar Közút a városvezető koncepciójához igazodva a Magyar Falu Program keretében rendbe teszi a 4414-es út másik részét is Batida és a maroslelei autópálya-lehajtó között.

Teljes hosszában megújulhat a Hódmezővásárhely és Maroslele közötti 4414-es jelű út – tudta meg a Promenad24. Mint korábban több cikkben beszámoltunk róla, a Vásárhely külterületén induló, Batidáig nyúló, a vadászkastélyhoz vezető útszakasz rendbetételét személyesen Márki-Zay Péter polgármester kezdeményezte a Magyar Közútnál, valamint az Építési és Közlekedési Minisztériumnál. A városvezető által stratégiai fontosságúnak minősített beruházáshoz igazodva, a Hódmezővásárhelynek járó 1,7 milliárd forint uniós forrásból megvalósuló fejlesztést kiegészítendő a Magyar Közút a Batidától a Marosleléig, az M43-as autópálya-lehajtóig tartó rész felújításáról is döntött, a munkálatok már el is kezdődtek – értesültünk hírportálunk.

A Promenad24 bemutatta: Márki-Zay Péter kezdeményezésére újulhat meg a közeljövőben a Hódmezővásárhelytől Batidáig húzódó, a vadászkastélyhoz vezető útszakasz. A 4414-es közút ezen szakaszának felújítása a hódmezővásárhelyi önkormányzat által már a tavalyi esztendőben, 2023 nyarán-őszén elfogadott „Fenntartható Városfejlesztési Stratégia 2021-2030”, illetve „TOP Plusz Városfejlesztési Programterv 2021-2027” című dokumentumokban is nevesítve szerepel. A városfejlesztési programtervben Márki-Zayék egyenesen úgy fogalmaznak: a Hódmezővásárhely és Batida közötti útépítés stratégiai célja „a város élhetőségének javítása”.

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata kérte fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy legyen a konzorciumi partnere a TOP Plusz-6.2.1-23 kódszámú „Fenntartható versenyképes városfejlesztés” felhívás keretein belül benyújtandó „4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út” pályázata kapcsán. Nyilvánosságra hoztuk azt a levelet is, melyben személyesen Márki-Zay Péter indítványozta 2024. május 14-én a Magyar Közútnak írt megkeresésében a Hódmezővásárhely külterületén, a déli elkerülő útnál induló, Batidáig húzódó útszakasz felújítását, s a közutakat fenntartó állami társaság konzorciumi partnerségére tett javaslatot. A vásárhelyi polgármester kérésére a Magyar Közút tájékoztatta az Építési és Közlekedési Minisztériumot az önkormányzat által tervezett projektről, valamint közreműködött a feladatelrendelő levél beszerzésében. Ezt követően Márki-Zayék augusztus 22-én hivatalosan is jelezték az útfelújítás megvalósításának szándékát a beruházásokat összegző kormányzati oldalon, majd az ez irányú terveit a városvezetés már a közgyűlés elé is terjesztette szeptemberben. A Magyar Közúttal kötendő konzorciumi együttműködési megállapodáshoz a minisztérium engedélyére volt még szükség a hatályos jogszabályok szerint, nemrég a tárca is megadta a zöld lámpát. A vásárhelyi polgármester által kezdeményezett projektre, a 4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út 0+749 – 7+236 km szelvények közötti szakasz burkolatának felújítására egyébként mintegy 1,708 milliárd forintot tervez felhasználni a város a Hódmezővásárhelynek járó TOP Plusz-keretből.

Időközben az is kiderült, hogy a Magyar Közút oly módon is hozzá kívánt járulni Márki-Zay, illetve Hódmezővásárhely városstratégiai jelentőségű fejlesztéséhez, hogy a megyei jogú várostól a maroslelei autópálya-lehajtóig tartó út másik részének, a Batida és Maroslele közötti szakaszának felújításáról döntött. Az önkormányzat a város élhetőségét javító TOP Plusz forrású projektjéhez oly módon is kapcsolódnak, hogy a 4414-es összekötő út 7+236 – 15+673 km szelvények közötti szakaszát újraaszfaltozzák, korszerűsítik. A beruházást a Magyar Közút a Magyar Falu Útfelújítási Program 2024. évi forrásaiból valósítja meg. Hamarosan tehát teljes hosszában kiváló minőségű úton lehet autózni Vásárhely és Maroslele között. Bízzunk benne, a Márki-Zay által óhajtott projekt valóban hozzájárul majd a megyei jogú város élhetőségének javításához.