Zöld lámpát kapott a minisztériumtól Márki-Zay Péter útépítése
Jóváhagyta a szaktárca, hogy a hódmezővásárhelyi önkormányzat és a Magyar Közút konzorciumi együttműködési megállapodást köthessen a Hódmezővásárhelytől Batidáig húzódó útszakasz rendbetételére. A vadászkastélyhoz vezető út felújítását személyesen Márki-Zay Péter kezdeményezte. A projektre mintegy 1,7 milliárd forint uniós forrást hív le a város.
Zöld lámpát kapott az Építési és Közlekedési Minisztériumtól Márki-Zay Péter útépítése. A Promenad24 több forrásból is úgy értesült, a szaktárca megadta a szükséges engedélyt a vásárhelyi polgármester által kezdeményezett, „4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út” TOP Plusz-projekt megvalósítására, illetve arra, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. konzorciumi együttműködési megállapodást kössön a beruházásra az önkormányzattal. Lapunk információi szerint az ÉKM közigazgatási államtitkára, Juhász Tünde erről már levélben értesítette a vásárhelyi városvezetőt. A jelek szerint minden akadály elhárult az elől, hogy az önkormányzat előkészítse a támogatási szerződéshez szükséges dokumentumokat, illetve lehívja a mintegy 1,7 milliárd forint uniós forrást a fejlesztés megvalósítására.
Márki-Zay Péter építi meg a vadászkastélyhoz vezető utat!
Mint pénteken megírtuk: Márki-Zay Péter kezdeményezésére újulhat meg a közeljövőben a Hódmezővásárhelytől Batidáig húzódó útszakasz. Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata arra kérte fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy legyen a konzorciumi partnere a TOP_PLUSZ-6.2.1-23 kódszámú „Fenntartható versenyképes városfejlesztés” felhívás keretein belül benyújtandó „4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út” pályázata kapcsán. Bemutattuk: személyesen Márki-Zay indítványozta 2024. május 14-én a Magyar Közútnak írt megkeresésében a Hódmezővásárhely külterületén, a déli elkerülő útnál induló, Batidáig húzódó útszakasz felújítását, s a közutakat fenntartó állami társaság konzorciumi partnerségére tett javaslatot. A vásárhelyi polgármester kérésére a Magyar Közút tájékoztatta az Építési és Közlekedési Minisztériumot az önkormányzat által tervezett projektről, valamint közreműködött a feladatelrendelő levél beszerzésében. Ezt követően Márki-Zayék augusztus 22-én hivatalosan is jelezték az útfelújítás megvalósításának szándékát a beruházásokat összegző kormányzati oldalon, majd az ez irányú terveit a városvezetés már a közgyűlés elé is terjesztette szeptemberben. A Magyar Közúttal kötendő konzorciumi együttműködési megállapodáshoz a minisztérium engedélyére volt még szükség a hatályos jogszabályok szerint, mostanra ez is megérkezett.
A vásárhelyi polgármester által kezdeményezett projektre, a 4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út 0+749 – 7+236 km szelvények közötti szakasz burkolatának felújítására egyébként mintegy 1,708 milliárd forintot tervez felhasználni a város a Hódmezővásárhelynek járó TOP Plusz-keretből. Az önkormányzat által 2023-ban elfogadott „TOP Plusz Városfejlesztési Programterv 2021-2027” című dokumentumban úgy fogalmaznak: a Hódmezővásárhely és Batida közötti útépítés stratégiai célja „a város élhetőségének javítása”.
Márki-Zay építteti az utat Hódmezővásárhely és Batida között
Márki-Zay Péter arra kéri az építési tárcát, hogy újítsák meg ezt útszakaszt. Az uniós forrásokból tervezett fejlesztést már a vásárhelyi közgyűlés elé is terjesztette a városvezetés. A polgármester a város élhetőségének javulását várja az útfelújítástól.
A fotó csak illusztráció: MTI/Mohai Balázs