quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 10. 13. vasárnap
  -  Kálmán, Ede
0-24

Lázár János: Magyarország célja, hogy nagy lökést adjon Európa versenyképességének

2024. szeptember 20.

Magyarország akkor lehet kulcsország, ha minden áru és minél több személy az országon keresztül jut el nyugatra és északra – jelentette ki Lázár János pénteken, az európai uniós közlekedési miniszterek informális tanácsának találkozója után. Az építési és közlekedési miniszter hozzátette: a közlekedésért felelős európai vezetőkkel egyetértettek abban, hogy nincs európai versenyképesség gyors, akadálymentes és olcsó közlekedés nélkül.

Magyarország az Európai Unió jelenlegi soros elnöke, így Lázár János vezeti az Európai Unió közlekedéspolitikájával foglalkozó testületet, a Közlekedési Miniszterek Tanácsát. Ennek alkalmából a napokban csaknem 40 ország közlekedésért felelős vezetője érkezett hazánkba.

Lázár János a pénteki összegző sajtótájékoztatón elmondta: a Közlekedési Tanács támogatásáról biztosította Magyarországot az árvíz idején, és segítséget ajánlott abban az esetben, amennyiben szükséges.

„A legfőbb kérdés, amire kerestük a választ, az volt, hogyan lehet lökést adni Európa versenyképességének. A magyar elnökség célja, hogy egy új versenyképességi megállapodást kössön az Európai Unió az európai választópolgárokkal, és ehhez Magyarország nagy lökést adjon” – jelentette ki  a miniszter. Rámutatott: nincs európai versenyképesség jó, vagyis gyors, akadálymentes és olcsó közlekedés nélkül, ezért óriási projekt lenne, ha képesek lennének fejleszteni az európai közlekedést.  

Vitakérdés merült fel a zöld átállás és a közlekedés, valamint a zöld átállás és a versenyképesség viszonyában. Lázár János elmondta: egyetértettek abban, hogy egyszerűbb szabályokra és kevesebb bürokrácia van szükség. „Át kell alakítani a közlekedést a kohézió érdekében. Nemcsak fejlesztésre, hanem működtetésre is fordítani kell pénzt” – erősítette meg a politikus.

„Egyetértettünk abban is, hogy Magyarország kulcs ország lehet, ha minden áru és minél több személy az országon keresztül jut el nyugatra és északra” – szögezte le Lázár János. Az viszont kérdés, honnan lesz erre pénz, valamint az, hogyan lehet összehangolni a zöldítés és a klímasemlegesség témakörét a versenyképességgel.

A miniszter hozzátette: a magyar álláspont nagyon egyszerű, a gazdasági versenyképességhez kell rendelni minden erőforrást. A közös cél, hogy az európai polgárok jól és biztonságban éljenek, ennek érdekében kell minél több gazdasági eredményt letenni az asztalra. A politikus szerint gazdasági versenyképesség nélkül nincs jobb élet, ehhez kell igazítani az energia- és klímakérdéseket.

Lázár János még elmondta, Magyarország az egyik leginkább iparosított ország Európában. A GPD 30 százaléka jön az iparból, ebből 25 százalék az autóiparból származik. „Európa szíve-lelke az autóipar, amit nem veszélyeztethet az energia- és klímapolitika” – hangsúlyozta.

Fotó, videó: Lázár János hivatalos Facebook-oldala