Átadták a makói Návay Digitális Közösségi Alkotóműhelyét
A 29 millió forintos beruházással létrehozott teremben tartott tanórákon és foglalkozásokon a diákok a modern technológiák alkalmazását sajátíthatják el és építhetik be tudásukba.
Az átadóval egybekötött sajtótájékoztatón Kincses Tímea, a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum főigazgatója elmondta: a Návay Lajos Technikum és Kollégiumban átadott DKA terem a második, amelyet átadtak.
„A Közösségi Alkotóműhely célja, hogy minél hatékonyabbá és élményszerűbbé tegye a fiatalok pályaorientációjának támogatását és helyszínt biztosítson a tehetséggondozásnak. A teremben az általános és középiskolás diákok a műhelyvezetők segítségével, digitális eszközök használatával megélhetik a kreativitásukat” – mondta el Kincses Tímea.
Kifejtette, a térség általános iskoláinak lehetőséget biztosítanak majd, hogy a technikaórák, iskola utáni foglalkozások vagy nyári táborok során ők is használhassák a műhelyt. Az ehhez szükséges időpontfoglaló rendszer használatáról nemsokára tájékoztatást adnak az érintett iskoláknak.
„A műhely részére beszereztünk többek között 3 darab 3D-nyomtatót, 10 darab notebookot, robotikai eszközcsomagokat és lézeres gravírozót is. A műhely kialakítás során közel 29 millió forint értékben fordítottunk forrásokat, ebben benne van a tanterem átalakítása, a beszerzett eszközök ára és az eszközök használatához szükséges anyagok indulókészlete is” – számolt be Ambrus Norbert kancellár.
A centrum célja, hogy minden hozzájuk tartózó intézményben létrehozzanak egy hasonló Közösségi Alkotóműhelyt.
A Makói Návay Lajos Technikumban 15 szakmát tanulhatnak a diákok, melyek oktatásához eddig rendelkezésre álltak a szükséges gyakorló termek, de az új terem a diákok számára előnyt jelent.
„Nagyon örülök a DKA teremnek, hiszen itt a diákok több szakmához kapcsolódóan is el tudják sajátítani az aktuális digitális tudást és a modern digitális eszközök kezelését. A műhelyben természetesen helyet kaptak a klasszikus eszközök is, mint a csavarhúzó és a kalapács, de a hangsúly a digitalizáción volt. A számítógépről vezérelt eszközökkel digitálisan tervezett dolgokat hozhatnak létre, ezzel is kiélhetik a diákok a szakmához kapcsolódó kreativitásukat. Úgy vélem, hogy az alkotófolyamathoz szükséges lelkes diákokat és oktatókat is tudjuk biztosítani” – mondta el Papós András, a Návay igazgatója.