Lázár János: harminc év lemaradását nem lehet azonnal behozni a MÁV-nál
Az építési és közlekedési miniszter hétfő reggel a MÁV-csoport új vezetésével találkozott.
„A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk. Közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítunk fel, újraindítjuk a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szerzünk be. Amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás: az utasok érdemi segítése és támogatása azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak” – tette közzé Facebook-oldalán Lázár János.
A miniszter hozzátette: ezt várja el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásuk alkalmával mutatott be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek”.
„A zártkörű megbeszélésen azt is egyértelművé tettem, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre” – hívta fel figyelmet a politikus.
Lázár János hangsúlyozta: „azt is elvárom a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban. Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat”.