quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 09. 15. vasárnap
  -  Enikő, Melitta
0-24

Lázár János: a gyöngébb védelmére koncentrál az új KRESZ

2024. augusztus 17.

Bevezethetik a bukósisak-kötelezettséget a kerékpárosoknál, s kiemelten figyelnek majd a gyalogosok biztonságára is. Jövő tavasszal születhetnek meg a parlamenti és a kormányzati döntések az új KRESZ-ről – árulta el az építési és közlekedési miniszter.

Gőzerővel folyik az átfogó KRESZ-módosítás társadalmi egyeztetése – erről Lázár János beszélt pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. Az építési és közlekedési miniszter azt mondta, a KRESZ lesz az a törvény, amit a legnagyobb társadalmi egyeztetés és tervezés előz meg, s szeretné, ha valamilyen formában mindenki hozzászólna, hiszen ez a legtöbb magyar ember által alkalmazott jogszabály. „Olyan jogszabálytervezetet szeretnék letenni az asztalra, mely közkonszenzus eredménye” – szögezte le.

Kiemelte, ő maga nem vesz részt a szakmai és a tartalmi vitákban, tartózkodik attól, hogy átpolitizálja a kérdést. A minisztérium öt munkabizottságot állított fel, társadalmi szervezeteket és szakértőket vontak be a munkába, mintegy 100 külsős szakemberrel dolgozik együtt a tárca Kerékgyártó János helyettes államtitkár vezette szakmai apparátusa. „Mintegy 40 szakmai szervezetet hallgattam meg, illetve anyagát olvastam el, s ők úgy vélekedtek, mindenképpen új KRESZ-re van szükség. Ez a szakmai szervezetek álláspontja, s a szakmai irányokra is ők tettek javaslatokat” – szögezte le Lázár János.

Hozzátette, a kormányzati vita leghamarabb decemberben kezdődhet el, s várhatóan áprilisig tart majd. A jövő tavaszi parlamenti ülésszakban tárgyalhatják majd a törvényjavaslatot, azt követően a kormányrendeleteket. Ismertek ugyanakkor már olyan alapelvek az új KRESZ kapcsán, melyekkel a miniszter is abszolút egyetért, s melyeket rendkívül fontosnak tart. Ilyen a gyöngébb védelmének az elve – vázolta. „Gyöngébbnek számít például a gyalogos és a kerékpáros, ezért az ő védelmükkel sokat foglalkozik majd a KRESZ, odafigyelve a megváltozott közlekedési szokásokra. Kiemelten koncentrálunk majd a gyalogos-átkelőhelyek, a gyalogosok, a kerékpáros-átkelőhelyek és a kerékpárosok védelmére” – ismertette.

Ennek kapcsán kiemelte, európai szabályozási tendencia, hogy a kerékpározást bukósisakhoz kötik. Magyarországon is ez várható tehát, még akkor is, ha ez sokaknak – és itt generációs szakadék is érezhető – nem is feltétlenül tetszik. Lázár szerint egy baleset esetén óriási felelőtlenség, ha egy biciklis nem viselt bukósisakot, városi, belvárosi környezetben tehát mindenféleképpen szükség lesz erre a védőeszközre.