quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 09. 15. vasárnap
  -  Enikő, Melitta
Térség

Apátfalvi gyerekek a Maros-ártérben – Még a hódkoponyát is kitapogatták

2024. augusztus 17.

Nyolcvan apátfalvi általános iskolás diák járt a Körös-Maros Nemzeti Park Maros-ártér részterületén. A félnapos foglalkozás keretében bepillantást nyerhettek Igazgatóság természetvédelmi munkájába.

Az apátfalvi Dózsa György Általános Iskolában már régóta hagyomány, hogy a tanév utolsó hetében Dózsa napokat szerveznek. Ilyenkor nem a klasszikus tanulásé a főszerep, hanem egyéb érdekes, játékos programokat szerveznek a diákok számára. Idén a helyi természeti értékek megismerésére helyezték a hangsúlyt a szervezők. Felkérték igazgatóságunk természetvédelmi őrét, hogy tartson egy ismeretterjesztő előadást az iskolában, majd egy túrán is részt vettek a Maros-ártérben.

A vetítéssel egybekötött előadáson az alsó tagozatos diákok megismerkedhettek a Maros-ártér természeti értékeivel, az itt előforduló különböző védett állatokkal és növényekkel, illetve a természetvédelmi munkával. Szó esett arról is, milyen védelmi intézkedéseket tesz a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság a fajok és az élőhelyek fennmaradása érdekében. A diákok nagyon érdeklődők voltak, többen közülük rendelkeztek már személyes tapasztalattal a védett állatokkal kapcsolatban, s jó kérdéseket tettek fel.

Az előadás után egy terepi foglalkozást is tartottunk a diákoknak, hogy kicsit még közelebb hozzuk őket a természethez. Az osztályok egy-egy csoportot alkotva rövid sétát tettek a Maros-parti túraösvény mentén. A terepi foglalkozáson már aktívan részt vett és segített az Ifjú Kócsagőr Program keretében nálunk gyakorlatát teljesítő diák is. 

Az egyik izgalmas feladat azt volt, hogy teleszkóp segítségével megtalálják a fákra kihelyezett, madarakat ábrázoló fotókat. Ezzel kicsit átérezhették, mit is jelent a természetvédelmi őrök madármegfigyelési, adatgyűjtési feladata. A területen élő állatokkal más módon is ismerkedhettek: megfoghatták, megtapogathatták az elhullajtott szarvasagancsokat és egy szürkemarha tülköt. Volt még egy nehezebb feladat is: vászonzsákba rejtettünk egy hódkoponyát, s a gyerekeknek kitapogatással kellett rájönniük, hogy az vajon milyen állathoz tartozik. Ügyesek voltak, megtalálták a helyes választ. Ezután megbeszéltük az is, milyen ökológiai szerepük van a hódoknak. 

A több mint nyolcvan általános iskolás élményekkel gazdagodva térhetett haza az egész délelőttöt kitöltő programról, mi pedig örültünk, hogy sikerült a fiataloknak bemutatni a természeti értékeket.

Forrás: kmnp.hu

Fotó: Balla Tihamér