quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 09. 12. csütörtök
  -  Mária
Makó

Ígéretet kapott a polgármester, hogy nem lesz újabb leépítés a makói gumigyárban

2024. augusztus 16.

Vészjósló hírek jelentek meg a nemzetközi és a hazai sajtóban. Farkas Éva Erzsébet a tettek mezejére lépett, s azonnali tájékoztatást kért a német tulajdonú Continentaltól.

Mint néhány napja a Promenad24 is megírta, hatalmas átszervezést jelentett be a német Continental, a döntést külső tényezőkkel és a változó piaci körülményekkel indokolták. A konszern szándékai szerint 2025 végéig leválasztanák az autóipari beszállítói tevékenységet, egyúttal visszatérnének az eredeti profiljukhoz, ami főként a gumiabroncsok és az iparban használatos termékek gyártásából állt. Az alkatrészgyártói üzletágat egy független vállalatba szerveznék, a változás eredményeként két hasonló méretű cég jöhet létre. Ennek kapcsán a médiában megjelent a hír, hogy világszerte „gigaleépítésre”, azaz előreláthatólag több mint 7 ezer munkavállaló elbocsátására készülnek. Arról viszont nem beszéltek, hogy a globális átalakulás mennyiben érintheti a cég nagyjából 8 ezer magyarországi alkalmazottját, köztük a makói gumigyár munkavállalóit.

A makóiakat már csak azért is aggodalommal töltötték el a vészjósló hírek, mert a Continental makói gumigyárában az elmúlt években sorra bocsátották el a magyar dolgozókat, ráadásul a magyar munkavállalók érdekeit képviselő, védő szakszervezeti vezetőkkel folytatott durva viták, elfajult pereskedések is borzolták a kedélyeket. Joggal merülhetett fel a kérdés, vajon az átstrukturálás hogyan érinti a makói üzemet, várhatóak-e újabb leépítések.

Farkas Éva Erzsébet polgármester azonnali tárgyalást kezdeményezett a cég vezetőivel, a megbeszélések eredményeiről közösségi oldalán számolt be. „A város legnagyobb munkáltatójának jövőbeli sorsáról az elmúlt időszakban két alkalommal egyeztettünk Hrubi József úrral, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyáregységének új vezetőjével, melyek egyikén jelent volt a ContiTech OESL üzleti egységének EMEA East operatív terület regionális vezetője is. Purgel Csaba úr a személyes beszélgetésünk során megerősítette, hogy a sajtóban megjelent átalakítás semmilyen formában nem érinti a makói gyáregységet. Az itteni üzem sikeres működése mindannyiunk közös érdeke, ezért a jövőben is folyamatosan egyeztetünk majd minden felmerülő kérdésben!” – foglalta össze a tárgyalásokon elhangzottakat a város első embere.

Kapcsolódó

Gigaleépítésre készül a Continental – mi lesz veled, makói gumigyár?

„Átstrukturálásra” készül a német konszern, miközben több mint 7 ezer dolgozó elbocsátásáról beszélnek világszerte. Félő, hogy rossz napok jönnek a makói gumigyárra is. A Continental ködösít.

Fotó: Facebok/Farkas Éva Erzsébet