Az óvodabusz-pályázat lehet a mentőöv Joványék számára?
Éves szinten mintegy 25 milliós üzletről vagy még zsírosabb falatról van szó. Kérdés, ezen keresztül akarja-e helyzetbe hozni a városvezetés a Jovány Buszt, mely drágább árajánlata miatt a Balaton Busszal szemben lemaradt a városi buszközlekedési szolgáltatásról.
A mai napon zárul a hódmezővásárhelyi önkormányzat óvodabusz-pályázatának regisztrációja, az ajánlatkérő beszerzésen hamarosan eldől tehát, mely vállalkozás szállíthatja a külterületen élő gyermekeket a 2024/25-ös nevelési évben. A kiírást különös figyelem övezi, miután a Márki-Zay Péter „kampányfuvarosaként” elhíresült Jovány Gyula és cége, a Jovány Busz Kft. elhasalt a város 2+2 évre kiírt helyi buszközlekedési tenderén. Mint ismert, a veszprémi székhelyű Balaton Busz jóval olcsóbb árajánlattal jelentkezett, mint Joványék, ezért szeptember 1-jétől az ő buszaik szolgálják ki a vásárhelyi menetrend szerinti járatokat.
Mindezek tükrében nagyon sokan kíváncsiak rá, vajon az óvodabusz-pályázaton keresztül kíván-e egyfajta mentőövet nyújtani a város a Jovány Busznak. A 2023/24-es nevelési évben ez a társaság lett a beszerzés nyertese, ők szállították be a városi ovikba, illetve azok találkozási pontjaira, majd onnan haza a kútvölgyi, batidai és szikácsi gyerkőcöket és kísérőiket. Mindezt napi 101 ezer 600 forintért vállalták 264 kilométeres menettávval számolva, vagyis minden bizonnyal éves szinten akár 25-30 millió forint között kaszálhattak a szolgáltatásért.
A Márki-Zayhoz „bekötött” Joványnak már a helyi közlekedési pályázatnál is megnőtt az étvágya, igyekezett jelentősen emelni az árat, a jelenlegi 487 forint/kilométeres díjról 579 forintra, és ez mohóság lett a veszte, miután a Balaton Busz 104 forinttal kedvezőbb ajánlattal rukkolt elő. Miután a „kampányfuvaros” elveszítette a nagyobb üzletet, az éves szinten 150-200 milliós városi tendert, joggal merül fel a kérdés, hogyan próbálja kárpótolni magát, esetleg a hóna alá nyúl-e valamilyen módon a városvezetés, hogy „mentsék a menthetőt”. Ez már csak azért is érdekes, hiszen Márki-Zaynak a közgyűlésben a jövőben szüksége lehet a képviselőként bejutott Jovány-legény, ifj. Jovány Gyula voksaira, de ugyanígy testvére, a Mindenki Magyarországa Néppárt ifjúsági szervezetének országos elnökeként működő Jovány Zsombor politikai támogatására is.
A polgármester mindenesetre azt nyilatkozta, nyitott a verseny, bárki elnyerheti a külterületi ovisok fuvarozásának jogát, akár a Balaton Busz is. Lapunk természetesen figyelemmel kíséri majd a fejleményeket, például azt, hogy az előző évi 101 ezer 600 forintos napidíj után most milyen ajánlattal áll majd elő a Jovány Busz, s kik állnak még sorba a feladatért.
A fotó archív, illusztráció