quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 09. 11. szerda
  -  Teodóra
Vásárhely

Az óvodabusz-pályázat lehet a mentőöv Joványék számára?

2024. augusztus 15.

Éves szinten mintegy 25 milliós üzletről vagy még zsírosabb falatról van szó. Kérdés, ezen keresztül akarja-e helyzetbe hozni a városvezetés a Jovány Buszt, mely drágább árajánlata miatt a Balaton Busszal szemben lemaradt a városi buszközlekedési szolgáltatásról.

A mai napon zárul a hódmezővásárhelyi önkormányzat óvodabusz-pályázatának regisztrációja, az ajánlatkérő beszerzésen hamarosan eldől tehát, mely vállalkozás szállíthatja a külterületen élő gyermekeket a 2024/25-ös nevelési évben. A kiírást különös figyelem övezi, miután a Márki-Zay Péter „kampányfuvarosaként” elhíresült Jovány Gyula és cége, a Jovány Busz Kft. elhasalt a város 2+2 évre kiírt helyi buszközlekedési tenderén. Mint ismert, a veszprémi székhelyű Balaton Busz jóval olcsóbb árajánlattal jelentkezett, mint Joványék, ezért szeptember 1-jétől az ő buszaik szolgálják ki a vásárhelyi menetrend szerinti járatokat.

Mindezek tükrében nagyon sokan kíváncsiak rá, vajon az óvodabusz-pályázaton keresztül kíván-e egyfajta mentőövet nyújtani a város a Jovány Busznak. A 2023/24-es nevelési évben ez a társaság lett a beszerzés nyertese, ők szállították be a városi ovikba, illetve azok találkozási pontjaira, majd onnan haza a kútvölgyi, batidai és szikácsi gyerkőcöket és kísérőiket. Mindezt napi 101 ezer 600 forintért vállalták 264 kilométeres menettávval számolva, vagyis minden bizonnyal éves szinten akár 25-30 millió forint között kaszálhattak a szolgáltatásért.

A Márki-Zayhoz „bekötött” Joványnak már a helyi közlekedési pályázatnál is megnőtt az étvágya, igyekezett jelentősen emelni az árat, a jelenlegi 487 forint/kilométeres díjról 579 forintra, és ez mohóság lett a veszte, miután a Balaton Busz 104 forinttal kedvezőbb ajánlattal rukkolt elő. Miután a „kampányfuvaros” elveszítette a nagyobb üzletet, az éves szinten 150-200 milliós városi tendert, joggal merül fel a kérdés, hogyan próbálja kárpótolni magát, esetleg a hóna alá nyúl-e valamilyen módon a városvezetés, hogy „mentsék a menthetőt”. Ez már csak azért is érdekes, hiszen Márki-Zaynak a közgyűlésben a jövőben szüksége lehet a képviselőként bejutott Jovány-legény, ifj. Jovány Gyula voksaira, de ugyanígy testvére, a Mindenki Magyarországa Néppárt ifjúsági szervezetének országos elnökeként működő Jovány Zsombor politikai támogatására is.

A polgármester mindenesetre azt nyilatkozta, nyitott a verseny, bárki elnyerheti a külterületi ovisok fuvarozásának jogát, akár a Balaton Busz is. Lapunk természetesen figyelemmel kíséri majd a fejleményeket, például azt, hogy az előző évi 101 ezer 600 forintos napidíj után most milyen ajánlattal áll majd elő a Jovány Busz, s kik állnak még sorba a feladatért.

A fotó archív, illusztráció