quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 07. 13. szombat
  -  Jenő
Vásárhely

Jelentősen emeli a szolgáltatási díjat a Jovány Busz

2024. június 25.

Egyre vastagabban fog Márki-Zay Péter kampányfuvarosának ceruzája. Júniustól a városnak jóval többet kell fizetnie az „ingyenes” buszközlekedésért, mint korábban.

Jelentős díjemelést hajthat végre június 1-jei hatállyal Hódmezővásárhelyen a városi buszközlekedést ellátó magáncég, a Jovány Busz Kft., amennyiben a közgyűlés csütörtökön elfogadja Márki-Zay Péter előterjesztését. A polgármester javaslata alapján nettó 35, azaz bruttó közel 45 forinttal növekedhet a város által a társaságnak kilométerenként fizetendő összeg.

Emlékezetes, az önkormányzat április elején kénytelen volt visszavonni a botrányos, jogsértésektől és versenykorlátozó feltételektől hemzsegő busztendert, melyet – mint korábban részletesen megírtuk – nyilvánvalóan Márki-Zay kampányfuvarosára írtak ki. A közgyűlés a kötelező közszolgáltatás fenntartása érdekében azt a megoldást választotta, hogy április 1-jétől július 31-éig négy hónapra szóló kijelölést adott az eddig is szolgáltató Jovány Busznak, mégpedig a korábbiaknak megfelelő nettó 452 (bruttó 574) forintos kilométerenkénti áron. A városvezető által most benyújtott indítvány szerint azonban a társaság – az üzemanyagárak és a bérköltségek, valamint az útdíj emelkedésére hivatkozva – ennek növelését kezdeményezte nettó 487 (bruttó 619) forintra. Márki-Zay nemcsak azt kéri a testülettől, hogy június 1-jei hatállyal szavazzák meg a kilométerenkénti 45 forintos díjemelést Jovány Gyulának, de visszamenőleg 260 ezer forint útdíjat is kifizettetne a közlekedésszervezésért felelős önkormányzati céggel, a HVSZ-szel.

A Jovány Busz Kft. egyébként jelenleg körülbelül havi 24 ezer kilométert teljesít a városi tömegközlekedésben, a szolgáltatás árának növelése tehát azt jelentené, hogy mintegy havi 1,1 millió forinttal kerülhet többe az „ingyenes” buszközlekedés a vásárhelyi adófizetőknek, mint eddig. A HVSZ éves beszámolója alapján az önkormányzat tavaly mintegy 164 millió forintot fizetett ki Joványéknak csak erre a megbízásra, mely összeg 2024-ben még jóval magasabb lehet majd a végén.

Eddig sem volt éppen ráfizetéses…

Mint többször is bemutattuk, a városi tömegközlekedési szolgáltatás a jelek szerint igen jól jövedelmező üzlet. Joványék családi cége hasít, 2023-ban 34,4 millió forintos, igen csinos nyereséget könyvelhetett el a vállalkozás, a cégvezető és felesége megint ki tudott venni 12 millió forint osztalékot. Mióta Márki-Zay leszerződött Jovánnyal a vásárhelyi buszközlekedés menedzselésére, a családfő és neje összesen 73 millió osztalékra tett szert a vállalkozásból.