fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 06. 24. hétfő
  -  Iván
Vásárhely

Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (XIII.): elbaltázott építkezések, avagy a jó nem ilyen!

2024. május 20.

Hullámvasút módjára rázó út, méteres szintkülönbség, kikopó aszfalt. Átgondolatlan, előkészítetlen, félig-meddig megcsinált beruházások. Avagy: olcsó húsnak híg a leve. Számos elfuserált útépítés borzolta a kedélyeket Vásárhelyen az elmúlt években. A jó nem ilyen.

A hódmezővásárhelyi utak és járdák állapota tökéletesen tükrözi azt, hogy a város polgármesterének az elmúlt hat esztendőben minden más fontosabb volt, mint Hódmezővásárhely. Márki-Zay Péter éveken át hagyta lepukkanni az utakat, járdákat, közben országos politikai karrierjét, pártját építette, és az országot járta. A 2024-es választás előtti utolsó hónapokban látványos kampánykapkodásba kezdett, de a vásárhelyiek pontosan tudják: a hatalmas önfényezéssel beindított felújítási programja finoman fogalmazva is felületes. Ráadásul se szeri, se száma az olyan beruházásoknak, melyeket hűbelebalázs módjára, átgondolatlanul hajtottak végre, a minőség sem számított, csak hogy a politikus fotózkodhasson az „eredményeivel”. Hódmezővásárhelyen is bebizonyosodott: olcsó húsnak híg a leve. A polgármester és rendre vidékről idehozott(!) vállalkozói elégtelenre vizsgáztak. Márki-Zay számos útépítése kapcsán állapíthattuk meg: csinált is valamit meg nem is, ám a jó nem ilyen.

Hullámvasút a Bordás utcában

A kishomokiak hosszú ideig vártak a Bordás utca rendbetételére. A Kishomok főutcájának számító, nem egészen 1 kilométeres utcát egy feldebrői vállalkozással újíttatta fel Márki-Zay Péter 133 millióból. Nagyon fontos, hogy a város végre foglalkozott ezzel a problémával, ám ahogy az út elkészült, már látszott, hogy a kivitelezés messze van a tökéletestől. A Bordás utca aszfaltborítása úgy ráz, akár a hullámvasút, ráadásul a vízelvezetésre is rengetegen panaszkodnak, már az első jelentősebb csapadékot követően több szakaszon is állt a víz, számos ott élő olvasónk jelezte, hogy nem folyik el normálisan az esővíz. Néhány héttel az átadás után pedig már arról kellett beszámolnunk, hogy az útból több helyütt kopik ki az anyag…

Méteres szintkülönbség a Tóth malom utcában

Az újvárosi elkerülőt, a Tóth malom utcát úgy avatta fel Márki-Zay, hogy a város ráköltött 100 milliót, ami a gyakorlatban annyit jelentett: egy darabon megcsinálták az utat, majd egyméteres szintkülönbség kergeti őrületbe az autósokat. A kevesebb mint 400 méteres szakasz ráadásul a közlekedők szerint olyan lett, mint az ökörvizelés, minden, csak nem egyenes, keskeny, és telis-tele van kátyúval. Hab a tortán, hogy nem sokkal a polgármesteri szalagátvágó után itt is repedezni kezdett az aszfalt. A városvezető ez esetben is kapkodó félmunkát végzett, a Tóth malom utcát végig és rendesen el kell készíteni. Ahogy – mások mellett – a Rárósi út és a Vörösmarty utca kivitelezését is érdemes lesz felülvizsgálni, mert sokak szerint olyan kókány megoldások születtek, melyek nem lesznek tartósak… A vásárhelyiek márpedig többet érdemelnek!

Márki-Zay és a Luca széke…

Az efféle tessék-lássék munka azonban nemcsak az útfelújítások területén volt jellemző a Márki-Zay-féle önkormányzatra, hanem egyéb beruházásoknál is. Azt mondhatjuk, hogy érdemi fejlesztések helyett a tatarozásokra helyezték a hangsúlyt, kifestették a belsőt, hogy ünnepeltethessék magukat, de közben rohad, dohosodik tovább a belső (lásd a könyvtár esetét). Számos példa akadt arra is, amikor elemi hibákat vétettek, ezért úgy nyúlnak a munkálatok, akár a rétestészta.

Cirka 50 millióból évek óta „épül” például a budibüfé a Kossuth téren, mert a város előbb „elfelejtett” örökségvédelmi engedélyt kérni a majolikás vécé bontására, majd a bontás során átszakították a Kossuth tér öntözőberendezésének gerincvezetékét. Az i-re a pontot az tette fel, hogy a „szakértő” városházi csapat az öntözőrendszer vezérlőjét és szivattyú védőmodulját első körben a kávézó belsejébe terveztette, vagyis egy esetleges csőtörés esetén az üzemeltető után rohangálhatnának a kulcsért. A Sarokház előtti és az Ótemplom körüli 254 milliós parkosítás is úgy készül, mint a Luca széke, a főtér hónapok óta szét fel van túrva, romokban hever. Kiderült, a polgármester elszúrta a szerződéseket, minek következtében a budapesti fővállalkozó busás előleget markolt fel, majd hosszú heteken át lényegében nem csinált semmit, ráadásul az alvállalkozókat sem fizette ki.

Folytatjuk…

Korábban a témában:
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (I.): Amerikából jöttem
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (II.): átjáróház lett a városházából
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (III.): város- helyett pártépítés
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (IV.): törvénytelen beszerzések, elfolyatott tízmilliók
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (V.): a Jovány-privatizáció hosszú árnyéka
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (VI.): a közétkeztetés kálváriája
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (VII.): gazdagodott sógor, koma és jóbarát
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (VIII.): kórház a város szélén
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (IX.): egy szoknya és egy nadrág

Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (X.): a Nyugdíjas Lakópark tragédiája
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (XI.): földadó – mindenáron!
Márki-Zay Péter hat éve Vásárhelyen (XII.): belvárosi kemping, te pénznyelő, te drága!