fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 06. 21. péntek
  -  Alajos, Leila
0-24

Lázár János: 2026-ig megkezdődhet a 47-es főút négysávosítása

2024. május 18.

A június 9-i választás tétje, hogy marakodás vagy gyarapodás lesz-e a településeken; országosan pedig az, hogy merre haladjon Magyarország: a háború vagy a béke felé – fogalmazott a miniszter Gyulán. Lázár arról is szólt, milyen közlekedési fejlesztések kapcsolódnak a szegedi autóipari központ létrehozásához.

Fogunk még hozni gyárakat Gyulára – mondta az építési és közlekedési miniszter a Békés vármegyei fürdővárosban rendezett utcafórumon pénteken kora este. „Az Airbus csak egy belépő volt valójában”, ennél nagyobb volumenre van szükség; a kormány készen áll iparipark-fejlesztésre és útépítésre – jelentette ki Lázár János.

Kifejtette, a térség sorsát utakkal és gyárakkal lehet megváltoztatni. És mivel Békés vármegye Magyarország „nagy tartaléka”, két fontos döntés született meg korábban. Az egyik, hogy Békéscsabát összekötik az M5-ös autópályával; az M44-es gyorsforgalmi út jövőre teljesen el is készül. A másik, hogy fejleszteni kell a gazdaságot; egyrészt hatékony, profitábilis mezőgazdaságra; másrészt élelmiszer- és védelmi iparra van szükség – hangoztatta.

A kormány két nagy autóipari központ létrehozásán dolgozik: az egyik a debreceni-nyíregyházi-miskolci, a másik a szegedi lesz. Békés vármegye a kettő között helyezkedik el, így mindkettőhöz kapcsolódhat – jelentette ki a tárcavezető. Hozzátette, ennek leginkább közlekedési akadálya van jelenleg. Ezért döntöttek a 47-es főút négysávosításáról, amelynek először a Békéscsaba-Mezőberény-Berettyóújfalu közti szakasza, majd a Szeged-Békéscsaba közti része épül meg. A kiviteli tervek készülnek, a kisajátítások elkezdődtek. A miniszter megjegyezte: 2026-ig szeretné elkezdeni a munkát, ezt tartja most a legnagyobb feladatának.

A másik fontos döntés, hogy az M44-est meghosszabbítják Nagyszalontáig. „Ezermilliárdos nagyságrendben mozgatunk meg forrásokat, hogy a térség a térképre jobban rákerüljön” – húzta alá Lázár János.

Úgy fogalmazott, hogy Gyula az ország egyik „legfelkapottabb” üdülővárosa, a településen tovább kell fejleszteni a turizmust is, „és akkor még inkább a fejlődés útjára tud lépni”. Az ipar és a turizmus fejlesztése pedig azért is fontos, hogy visszatérjenek a fiatalok, hogy tudják, biztos, jól jövedelmező munkájuk lesz a turizmusban és az iparban is. „High-tech védelmi iparra a következő 20 évben is biztos, hogy szükség lesz” – jegyezte meg.

Lázár János a beszéde végén azt mondta, a június 9-i választás tétje helyben az, hogy marakodás vagy gyarapodás lesz-e; országosan pedig az, hogy merre haladjon Magyarország: a háború vagy a béke felé.

Fotó: Facebook/Lázár János