fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 05. 25. szombat
  -  Orbán
0-24

Felülmúlta a várakozásokat a lakásbiztosítási kampány

2024. április 15.

Felülmúlta a várakozásokat a márciusi lakásbiztosítási kampány, az előzetes adatok szerint összesen több mint 461 ezer új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, illetve kötöttek újra az ügyfelek – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára hétfőn, a tárca és a Magyar Nemzeti Bank közös budapesti sajtótájékoztatóján.

    Túri Anikó kiemelte: körülbelül 1 millió ember átlagos értéken számolva 18 ezer milliárd forint értékű ingatlana áll most korszerűbb, jobb ár-érték arányú védelem alatt.

A lakásbiztosítások elterjedtségének növekedése az előzetes adatok alapján elérte a 2,2 százalékpontot, jelenleg a biztosított hazai lakóingatlanok aránya 74 százalék, míg a kampány előtt 72 százalék volt – közölte az államtitkár.

Kandrács Csaba, az MNB alelnöke ismertette: az előzetes adatok szerint mintegy 175 ezer szerződést korábbi biztosítójuknál kötöttek újra az ügyfelek, 285 ezren pedig új lakásbiztosítási szerződést kötöttek.

 Túri Anikó elmondta: a kampány életre hívásának célja a családok vagyoni biztonságának elősegítése, fokozása volt. Magyarországon hagyományosan az ingatlan a legfontosabb vagyontárgy, ezért is szerette volna a kormányzat a lakásbiztosításhoz kapcsolódó pénzügyi döntésre felhívni a figyelmet.

Kiemelt cél volt a verseny fokozása is a biztosítási piacon, ezt szintén teljesítette a kampány. A kedvező hatások már februárban érezhetőek voltak, nőtt a verseny a biztosítók között  – fejtette ki az államtitkár.

Hozzátette, hogy a lakásbiztosítási kampány nem egyszeri alkalom volt, a tervek szerint a tapasztalatok kiértékelése után 2025-ben is meghirdetik majd.

Kandrács Csaba kiemelte: a kampány eredményeképpen a lakásbiztosítások nettó növekménye 97 ezer darab. Az ügyfelek a kampány során 188 ezer régebbi biztosítást szüntettek meg.

 A biztosítási piac nagyobb része nyertese volt a növekedésnek. Magyarországon 14 biztosítónak van lakásbiztosítási terméke, közülük csak kettő vesztett ügyfeleket. Az élénk piaci versenyt mutatja, hogy a négy legnagyobb biztosító is aktív volt a kampány során, az új szerzések kétharmada hozzájuk köthető – jelezte.

 Az MNB alelnöke kiemelte azt is, hogy az átlagosnál erőteljesebb volt az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt.

A lakásbiztosítási kampány kiemelkedően sikeres volt, elérte célját, megmozgatta a piacot, növelte annak méretét és erősítette a fogyasztók pénzügyi tudatosságát – értékelte Kandrács Csaba.

Kovács Zsolt miniszteri biztos hangsúlyozta: korábban éves szinten 300-400 ezer lakásbiztosítási szerződésen változtattak az ügyfelek, most a kampány hatására egy hónap alatt több mint 461 ezer új, illetve megújított szerződést kötöttek.

A következő hónapokban dolgoznak azoknak a lépéseknek a meghatározásán, amelyek segítenek abban, hogy a jövő évi kampány még sikeresebb legyen – tette hozzá.