fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 05. 25. szombat
  -  Orbán
0-24

Egyszerűsödnek az adózói adminisztrációs terhek

2024. április 14.

Uniós szinten is példaértékű változásokat hajtott végre az adóadminisztráció csökkentése terén Magyarország az elmúlt években, ezt folytatta a kormányzat az Eseményalapú Adatszolgáltatási Platform (EMAP) projekttel, amelynek célja a vállalkozások foglalkoztatással összefüggő adminisztrációs terheinek csökkentése – mondta Izer Norbert az MTI-nek.

Az új, innovatív megoldással időt és pénzt tudnak megtakarítani a cégek – jelentette ki a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.

A versenyképesség növelésének egyik eleme a cégek bürokratikus terheinek csökkentése. Míg a magánszemélyek esetében – a személyi jövedelemadó-bevallás adóhivatali elkészítésével – az adóval kapcsolatos adminisztráció csaknem nullára csökkent, addig a vállalkozásoké még mindig jelentős. Ezért a versenyképesség további javulásához mindenképp szükség van az adminisztrációs terhek csökkentésére – magyarázta az államtitkár.

Izer Norbert hangsúlyozta, hogy a vállalkozások foglalkoztatáshoz kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettsége az adminisztrációs terhek csaknem negyedét teszi ki. Ennek egyszerűsítése érdekében kötelezte el magát a kormány az Eseményalapú Adatszolgáltatási Platform (EMAP) pilot projekt elindítása mellett.

Az államtitkár kiemelte: a projekt célja, a vállalkozások foglalkoztatással összefüggő adminisztrációs terheinek csökkentése mellett, hogy alapjaiban újítsa meg a foglalkoztatók beszámolási kötelezettségeit. Ám nemcsak a munkáltatók, hanem a munkavállalók, és az állam számára is hasznos a projekt. Ugyanis a cégek jelenleg számos foglalkoztatáshoz kapcsolódó eseményt rögzítenek a bérprogramjaikban. Azzal, hogy ezen adatokból nem kell nyomtatványokat képezni, hanem egyszerűen és közvetlenül az EMAP rendszerbe küldik azokat, időt és pénzt tudnak megtakarítani – fejtette ki Izer Norbert.

A beépített tartalmi ellenőrzések miatt csökken az utólagos korrekciók száma, ami szintén időmegtakarítás. A munkavállalók számára mindig valós idejű, ellenőrzött és naprakész adatok fognak rendelkezésre állni. Az állam esetében pedig egyszerűbbé válnak a hivatali folyamatok, így csökken a bürokrácia – emelte ki az államtitkár.

Az EMAP rendszer bevezetése jelentős kihívást jelent, ezért annak érdekében, hogy felhasználóbarát rendszer jöjjön létre, tapasztalatcserére épülő találkozók zajlanak például bérprogram-fejlesztő cégekkel, a projekt iránt érdeklődő foglalkoztatókkal, és a bérszámfejtő szakma képviselőivel – tájékoztatott Izer Norbert.