fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 04. 15. hétfő
  -  Anasztázia, Tas
Makó

Meghátrált a Continental?

2024. április 03.

Új vezető érkezett a makói gumigyár élére. A jelek szerint a német tulajdonú Continental tűzoltásba kezdene az üzemben, melynek megítélése az utóbbi időszak botrányai kapcsán komolyan leromlott. A vendégmunkások távoznak. Továbbra is keresletcsökkenéssel számolnak, ehhez igazítják a létszámot.

Új vezető érkezett a makói gumigyár élére – tudta meg a Promenad24. Információnk szerint Purgel Csabát bízta meg a feladattal a német tulajdonú társaság. Purgel korábban több mint másfél évtizedig vezette a Continental váci üzemét, majd 2023 nyarától nemzetközi pozíciót betöltve regionális vezetőként folytatta pályafutását a vállalatcsoporton belül. Értesüléseink szerint elképzelhető, hogy csak átmenetileg, néhány hónapig marad a makói gyár élén, ahol nagyon úgy tűnik, a feladata a tűzoltás és a rendrakás lesz az elmúlt időszak hangos botrányait – a helyi dolgozókat érintő nagyszámú elbocsátásokat és a szakszervezeti vezetőkkel folytatott durva vitákat, pereskedéseket – követően.

A Promenad24 az ügyben megkereste a Continentalt, s megkérdeztük, mikortól hatályos a változás, milyen megbízatással küldték az új vezetőt Makóra, mi vele szemben a cég elvárása, miben kell javítani a makói gyár működését. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre nem kaptunk választ. Azt ugyanakkor, hogy valóban új vezetője van a helyi gumigyárnak, a makói képviselő-testület múlt szerdai ülésén Farkas Éva Erzsébet is megerősítette. Úgy tudjuk, a megbízott igazgató már személyesen is bemutatkozott a polgármesternek. A városvezető az ülésen egyébként azt mondta, a most érkezett vezető „az önkormányzattal együttműködve szeretné a helyzetet kezelni”.

A jelek szerint az utóbbi évek „befeszülését” követően meghátrálni látszik a Continental. Az ügyre rálátó forrásaink szerint az irányváltásra – melynek pontos részletei még nem kellőképpen ismertek a helyi lakosok, munkavállalók számára – azért van szükség, mert a makói gumigyár megítélése jelentősen leromlott.

A Promenad24-nek küldött közleményében a Continental annyit árult el, a vendégmunkások elengedésével akarják biztosítani a jövőben a helyi munkatársak foglalkoztatását, miközben a piacon általános keresletcsökkenéssel számolnak, amihez igazodniuk kell. Az utóbbi évek jelentős leépítéseinek tükrében nem feltétlenül hangozhat például biztatóan a dolgozók számára, hogy a cég szerint a „fenntartható üzleti működést” és a „költségstruktúra optimalizálását” célzó döntésekre lesz szükség.

A részletekről ezt írták: „Egyéb lépések mellett a vezetőségnek a változó ügyféligényekhez kell igazítani a dolgozói létszámot, melyet a korábban helyi munkaerőhiány miatt felvett, de hamarosan lejáró szerződésű harmadik országbeli munkavállalók elengedésével tervez elérni. Az érintett feladatkörök a gyár működéséhez és a vevői igények kiszolgálásához azonban a jövőben is szükségesek. Ebből kifolyólag a vállalat a munkafolyamatok belső átszervezésével, továbbá saját állományú, helyi kollégák átképzésével tervezi pótolni az év végéig távozó mintegy 90 főt. Ezzel a lépéssel a gyár a helyi, saját munkatársainak teszi lehetővé a felszabaduló kölcsönzött pozíciók betöltését”. Azt ígérik: átszervezés kezelésébe a vezetőség bevonja a szakszervezeteket és az üzemi tanácsot is.