fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 04. 14. vasárnap
  -  Tibor
Vásárhely

Befuccsolt Hódmezővásárhely midibuszpályázata

2024. február 24.

Mindösszesen kilenc nap határidőt adtak az ajánlattételre, lehet, hogy volt, aki észre sem vette. Nagyon úgy tűnik, a város utcáin maradnak a kényelmetlen, korszerűtlen csotrogányok. Sokak szerint évi 150-200 millióért ennél jobb szolgáltatást érdemelnének a vásárhelyiek.

Eredménytelenül zárult Hódmezővásárhely villanymidi-tendere, azaz nem jött össze az önkormányzat midibusz-beszerzése. Ezt a napokban a Magyarbusz.info szakportál hozta nyilvánosságra. Nagyon úgy tűnik, maradnak tehát Vásárhely utcáin azok a csotrogányok, melyek sokak szerint méltatlanok egy megyei jogú városhoz. Nem is korszerűek, nem kellően kényelmesek és komfortosak, ráadásul környezetvédelmi szempontból is messze állnak a tökéletestől. De legalább Márki-Zay Péter polgármester kampányfuvarosának évi 150-200 millió forint beesik a szolgáltatásért…

A Magyarbuszinfo arról tájékoztatott: csak az Ikarus jelentkezett a hódmezővásárhelyi önkormányzat közbeszerzési eljárására. Legalább egy, tisztán elektromos hajtású midibuszt vett volna a város, opcióban pedig 433 millió forintos keretösszegig további járműveket. Az eljárást azonban, amire a vásárhelyi önkormányzat csak 9(!) napos ajánlattételi időt határozott meg, végül eredménytelennek minősítették.

Az önkormányzat 8,5-9,5 méter hosszúságú, teljes hosszban alacsonypadlós, 1-2-0 ajtóelrendezésű, és legalább 19 darab ülőhellyel rendelkező M3/I osztályú (városi) elektromos midi típusok megajánlását várta el, olyan akkumulátorral, amely legalább 300 km megtételét biztosítja. Ám az igencsak rövidre, mindössze 9 naposra szabott ajánlattételi időszak és a tender követelményei miatt csupán egy pályázat futott be a felhívásra – vázolta a Magyarbusz.info. A hírportálunk által megkérdezett szakértők szerint is érthetetlen a Márki-Zay Péter vezette önkormányzat által adott rendkívül rövid határidő, ha komolyan gondolják és/vagy normálisan megtervezik és előkészítik az eljárást, akkor ennél hosszabb időt kellett volna adni a jelentkezőknek – hallottuk tőlük.

Az egyetlen benyújtott ajánlat az Ikarus márkanév alatt forgalmazott villanybuszokat értékesítő Electrobus Europe Zrt.-től érkezett, melynek értéke az 1 darabos alapmennyiség tekintetében 148 929 274 millió forint volt. Az Electrobus pályázatát azonban nem bírálta el az önkormányzat, amit azzal indokoltak, hogy az eljárás ajánlattételi szakaszában nem nyújtottak be legalább két ajánlatot. Ami egyébként – tekintettel a rövid határidőre – valahol érthető is.

A Magyarbusz.info azt is megjegyezte: a tender követelményei alapján amúgy a piacon elérhető alacsonypadlós elektromos midibuszok közül reálisan csak két típus jöhetett szóba; az Ikarus tavaly bemutatott midije mellett csak a kínai BYD rendelkezik még hasonló kialakítású modellel ebben a hossztartományban…

Fotó: Magyarbusz.info