Pártsajtóra költik a vásárhelyi adófizetők százmillióját
A Mindenki Magyarországa Néppárt politikai állásfoglalásai, nyilatkozatai, Orbán Gáspár élete, csádi háború, Svédország NATO-csatlakozása, győri ellenzéki előválasztás – ilyen és ehhez hasonló témákkal foglalkozik az önkormányzati média a vásárhelyi hírek helyett. A helyi adófizetők pénzén kampányújság készül, s Márki-Zay Péter pártsajtóját működtetik. Pedig arra ott lennének a dollárok…
Egyre leplezetlenebbül Márki-Zay Péter pártsajtójává silányult a hódmezővásárhelyi önkormányzati média – hívta fel rá a figyelmünket több olvasónk, hozzátéve: felháborító, ami történik, hiszen bőven van dollár a Bercsényi utcában, abból kellene kampányújságot csinálni, nem a helyi adófizetők pénzéből! Mint megjegyezték, soha korábban nem fordult elő, hogy a város által kiadott sajtótermékek ennyire elfogultan és egyoldalúan a polgármester országos pártpolitikai építkezését szolgálták volna, mint most. Azt is sokan nehezményezik, hogy mind a kampányújsággá vált Vásárhelyi Valóság nyomtatott lap, mind a Vásárhelyi Televízió, mind a Hódpress internetes újság országos politikai témákkal van tele. Miközben az lenne a feladatuk, hogy közpénzből a helyi közösséget szolgálják és korrektül tájékoztassák a helyi ügyekről, egyre nagyobb fordulatszámon pörgetik a polgármester politikai kampányát: Márki-Zay és ellenzéki pártja, a Mindenki Magyarországa Néppárt érdekeit szolgálják (ki). Ahelyett, hogy a helyi hírekről, ügyekről és történésekről informálnák a lakosságot, a kormányt, a kormánypárti politikusokat és a polgármester ellenzéki „riválisait” támadják, igyekeznek lejáratni.
Ha csak az elmúlt egy hetet nézzük, a helyi adófizetők pénzéből készült kampányújság egyebek mellett:
- közel egy oldalon boncolgatta a miniszterelnök fia, Orbán Gáspár a csádi katonai misszióban betöltött – állítólagos – szerepét,
- terjedelmes polgármesteri (azaz pártelnöki) dolgozatban elemezte, miért van szükség ellenzéki előválasztásra az ország bizonyos pontjain (Márki-Zay és a Mindenki Magyarországa Néppárt szerint),
- és hosszú írásban vázolta, hogy egy, egyébként Soros Györgyhöz köthető szervezet szerint Magyarország a legkorruptabb ország.
A városvezető heti alákérdezős tévéinterjújában eközben a cégvezető-főszerkesztő-mikrofonállvány, Kozó Attila:
- az MMN legújabb politikai akciójáról, a közvetlen köztársaságielnök-választás kezdeményezéséről
- és Svédország NATO-csatlakozásáról kvaterkázott Márki-Zayval.
De tényleg: miért? Ki a fenét érdekel ez Vásárhelyen? Nem ezért tartják fenn/el a helyi adófizetők ezt a városi céget.
Jogosnak tűnik tehát az itt élők kritikája: az önkormányzati médiának nem így kellene működnie. Ez nem városi sajtó, hanem kőkemény és vegytiszta pártpropaganda, mely arról szól, hogy a „Kedves Vezető”, Márki-Zay a sajtót kézi vezényelve megpróbálja átmosni a vásárhelyiek agyát. Azt se feledjük el, a szegedi(!) Kozó Attila által vezetett médiacentrum több alkalommal látványosan megbukott már a tekintetben is, hogy nem tudta teljesíteni a helyiek tájékoztatásával kapcsolatos legalapvetőbb elvárásokat. Emlékezetes, még a városvezetés és a Márki-Zayhoz kötődő frakció tagjai is kénytelenek voltak elismerni, hogy mind a rossz emlékű földadó tavalyi bevezetésekor, mind tavaly a 65 év felettieknek járó városi támogatásra való felhíváskor csődöt mondott a médiacentrum, nem tájékoztatták megfelelően, kellő mértékben a lakosokat. Vagyis nem végezték el a feladatukat. Helyette politizáltak, kampányoltak a polgármester érdekében.
Jelzésértékű, hogy Márki-Zay 2024-ben, a választás évében még a korábbiaknál is jóval többet akar költeni saját újságírói támogatására. Összességében körülbelül 120 millió forintos működési költséggel tervez a Vásárhelyi Médiacentrum, amiből alig néhány milliót hoznának be a reklámpiacról. A működésre, valamint a fejlesztésre több mint 103 millió forintot várnak ehhez a polgármestertől, illetve a várostól. Márki-Zay pártsajtója tehát százmilliónál is többe fájhat idén a vásárhelyi adófizetőknek. A szépkorúak karácsonyi segítésére viszont alig 25 millió jutott…