quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 09. 11. szerda
  -  Teodóra
Vásárhely

Pártsajtóra költik a vásárhelyi adófizetők százmillióját

2024. február 12.

A Mindenki Magyarországa Néppárt politikai állásfoglalásai, nyilatkozatai, Orbán Gáspár élete, csádi háború, Svédország NATO-csatlakozása, győri ellenzéki előválasztás – ilyen és ehhez hasonló témákkal foglalkozik az önkormányzati média a vásárhelyi hírek helyett. A helyi adófizetők pénzén kampányújság készül, s Márki-Zay Péter pártsajtóját működtetik. Pedig arra ott lennének a dollárok…

Egyre leplezetlenebbül Márki-Zay Péter pártsajtójává silányult a hódmezővásárhelyi önkormányzati média – hívta fel rá a figyelmünket több olvasónk, hozzátéve: felháborító, ami történik, hiszen bőven van dollár a Bercsényi utcában, abból kellene kampányújságot csinálni, nem a helyi adófizetők pénzéből! Mint megjegyezték, soha korábban nem fordult elő, hogy a város által kiadott sajtótermékek ennyire elfogultan és egyoldalúan a polgármester országos pártpolitikai építkezését szolgálták volna, mint most. Azt is sokan nehezményezik, hogy mind a kampányújsággá vált Vásárhelyi Valóság nyomtatott lap, mind a Vásárhelyi Televízió, mind a Hódpress internetes újság országos politikai témákkal van tele. Miközben az lenne a feladatuk, hogy közpénzből a helyi közösséget szolgálják és korrektül tájékoztassák a helyi ügyekről, egyre nagyobb fordulatszámon pörgetik a polgármester politikai kampányát: Márki-Zay és ellenzéki pártja, a Mindenki Magyarországa Néppárt érdekeit szolgálják (ki). Ahelyett, hogy a helyi hírekről, ügyekről és történésekről informálnák a lakosságot, a kormányt, a kormánypárti politikusokat és a polgármester ellenzéki „riválisait” támadják, igyekeznek lejáratni.

Ha csak az elmúlt egy hetet nézzük, a helyi adófizetők pénzéből készült kampányújság egyebek mellett:

  • közel egy oldalon boncolgatta a miniszterelnök fia, Orbán Gáspár a csádi katonai misszióban betöltött – állítólagos – szerepét,
  • terjedelmes polgármesteri (azaz pártelnöki) dolgozatban elemezte, miért van szükség ellenzéki előválasztásra az ország bizonyos pontjain (Márki-Zay és a Mindenki Magyarországa Néppárt szerint),
  • és hosszú írásban vázolta, hogy egy, egyébként Soros Györgyhöz köthető szervezet szerint Magyarország a legkorruptabb ország.

A városvezető heti alákérdezős tévéinterjújában eközben a cégvezető-főszerkesztő-mikrofonállvány, Kozó Attila:

  • az MMN legújabb politikai akciójáról, a közvetlen köztársaságielnök-választás kezdeményezéséről
  • és Svédország NATO-csatlakozásáról kvaterkázott Márki-Zayval.

De tényleg: miért? Ki a fenét érdekel ez Vásárhelyen? Nem ezért tartják fenn/el a helyi adófizetők ezt a városi céget.

Jogosnak tűnik tehát az itt élők kritikája: az önkormányzati médiának nem így kellene működnie. Ez nem városi sajtó, hanem kőkemény és vegytiszta pártpropaganda, mely arról szól, hogy a „Kedves Vezető”, Márki-Zay a sajtót kézi vezényelve megpróbálja átmosni a vásárhelyiek agyát. Azt se feledjük el, a szegedi(!) Kozó Attila által vezetett médiacentrum több alkalommal látványosan megbukott már a tekintetben is, hogy nem tudta teljesíteni a helyiek tájékoztatásával kapcsolatos legalapvetőbb elvárásokat. Emlékezetes, még a városvezetés és a Márki-Zayhoz kötődő frakció tagjai is kénytelenek voltak elismerni, hogy mind a rossz emlékű földadó tavalyi bevezetésekor, mind tavaly a 65 év felettieknek járó városi támogatásra való felhíváskor csődöt mondott a médiacentrum, nem tájékoztatták megfelelően, kellő mértékben a lakosokat. Vagyis nem végezték el a feladatukat. Helyette politizáltak, kampányoltak a polgármester érdekében.

Jelzésértékű, hogy Márki-Zay 2024-ben, a választás évében még a korábbiaknál is jóval többet akar költeni saját újságírói támogatására. Összességében körülbelül 120 millió forintos működési költséggel tervez a Vásárhelyi Médiacentrum, amiből alig néhány milliót hoznának be a reklámpiacról. A működésre, valamint a fejlesztésre több mint 103 millió forintot várnak ehhez a polgármestertől, illetve a várostól. Márki-Zay pártsajtója tehát százmilliónál is többe fájhat idén a vásárhelyi adófizetőknek. A szépkorúak karácsonyi segítésére viszont alig 25 millió jutott…