fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 02. 27. kedd
  -  Edina
0-24

Lázár János elintézte, több százezren nyernek vele

2024. február 03.

Elképesztő, mennyi nyertese lesz a Lázár János által tető alá történelmi tömegközlekedési megállapodásnak. Mutatjuk, kik járnak jól az új tarifákkal!

Rendkívüli módon csökkentette a kormány az utazási költségeket. A közösségi közlekedés új szabályozásáról Lázár János építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére és javaslatára születtek döntések, valamint megállapodások az elmúlt napokban. Az átalakításnak több százezer utas a nyertese márciustól kezdve.

Az ország- és vármegyebérletek elsöprő sikere után Budapesten és a főváros agglomerációjában is egyszerűbben és olcsóbban lehet majd közlekedni március 1-jétől. Újabb fontos kormányzati vívmány született, amellyel minden közlekedő jól jár, köztük természetesen a vásárhelyiek, a makóiak és a térségben élők is. Mint ismert, Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatát elfogadta Karácsony Gergely főpolgármester, ennek értelmében március elsejétől a fővárosi közösségi közlekedésben, a metrón, a villamoson, a trolin és a HÉV-en is használható az ország- és vármegyebérlet. A megállapodás értelmében a Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén a BKK mellett a MÁV, a Volán és a HÉV járatain is. Mindegyik bérletet mindkét fél árusítja majd minden értékesítési csatornáján.

S hogy kik járnak jól az új tarifákkal? Gyakorlatilag valamennyi közlekedő, több százezer utas. Mindezt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter is részletezte a Kormányinfón. Nyertesek lesznek:

  • a vidékről ingázók, köztük a vidéki nagydiákok, hiszen az országbérlettel utazhatnak a BKV járatain is (egy 14 év feletti vidéki diák, illetve vidéki egyetemista tehát havi 1890 forintért bejárhatja az egész országot és Budapestet is);
  • az agglomerációból ingázók, mert 75 ezer felnőttnek közel 10 ezer forinttal, 85 ezer nagydiáknak pedig közel 3500 forinttal kerül majd kevesebbe havonta a közlekedés;
  • az agglomerációban élő 14 év alatti kisdiákok, akiknek teljesen ingyenessé válik a közlekedésük;
  • a 200 ezer 14 év feletti budapesti nagydiák, mert 3450 forint helyett ezután 945 forintért utazhatnak havonta;
  • illetve az a 350 ezer budapesti felnőtt is, akik egyetlen vármegyebérlettel a városban és annak határain túl is szabadon közlekedhetnek.

A kormány a szerdai ülésén meghallgatta és elfogadta az építési és közlekedési miniszter beszámolóját a fővárossal történt megállapodásról. A kedvezmények egységes és kedvezőbb kialakítására felhatalmazást adtak Lázár Jánosnak, aki néhány napon belül ismerteti majd a részleteket – tudta meg a Promenad24.