quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 09. 11. szerda
  -  Teodóra
Térség

Megkezdődtek Szegeden a gigantikus autógyár munkálatai

2024. január 29.

Évi több százezer tisztán elektromos autót gyárt majd Szegeden a világelső kínai BYD 2025-től. Több ezer új munkahely létesül az ellenzéki vezetésű nagyvárosban. Már zajlanak a földmunkák az új üzem helyén.

Szegeden építi fel 2025-re hatalmas autógyárát a Teslát leköröző kínai óriás, a BYD. A Totalcar autóipari szaklap szerint a területen már elkezdődtek a földmunkák. Kiemelték, a gigaberuházás – amely Magyarországon is átrendezi az autóipari erőviszonyokat – a világ legsikeresebb villanyautó-gyártóját hozza be Kínából.

A Totalcar azt írja: az amerikai Tesla tavaly év végi legyőzése óta a BYD a világ legnagyobb volumennel büszkélkedhető elektromosautó-gyártója. Európai konkurenseit, a Magyarországon is fontos, győri gyárral rendelkező és az elektromos váltásra épp átszerelő Audit, az új elektromos platformját majd Debrecenből indító BMW-t vagy éppen a technológiai kihívásokra szintén Kecskeméten is válaszokat kereső Mercedes-Benzet messze lekörözi. „A kínai lépéselőnyről legyen elég annyi, hogy a BYD már bemutatta a 7000 járművet is szállítani képes óriáshajóját, a BYD Explorer No.1-et is” – jegyzi meg a szaklap.

Sajtóértesülések szerint egyébként a BYD vezetői hamarosan nyilvános tájékoztatót tartanak majd a szegedi fejlesztés kapcsán, ezt követően új szakaszába lép a gyárépítés előkészítése.

Annyit már eddig is tudni lehet, hogy a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása valósul meg Csongrád-Csanád vármegye székhelyén. Több ezer új munkahely jön létre a több milliárd eurós program következtében, és évente több százezer tisztán elektromos autót gyártanak majd itt. Az építkezéshez szükséges 300 hektáros telket az idei évben teljesen birtokba veszi a befektető, s a BYD eltökélt amellett, hogy másfél év alatt felhúzza az óriási üzemét, amely jövőre már a termelést is megkezdi. Úgy tudni, a kínaiak – hasonlóan a győri Audihoz – a teljes gyártási folyamatot ide fogják hozni, tehát nagyszámú mérnökre és technikusra lesz szükség Szegeden, azaz rendkívül jó fizetésekre számíthatnak majd a munkavállalók. A BYD tehát nemcsak Szegednek ad majd lendületet, de meg fogja változtatni az egész dél-alföldi régió sorsát és szerepét is.

A „kínai Teslaként” emlegetett cég azért Szegeden építheti fel új elektromosautó-gyárát, európai bázisát, mert Orbán Viktor miniszterelnök kínai tárgyalásainak eredményeként hazánk például Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország elől happolta el az üzletet. A beruházás hatalmas lendületet adhat az egyébként ellenzéki vezetésű vármegyeszékhely gazdaságának mind a munkahely-teremtő kapacitásaival, mind az adóbevételen keresztül. Több ezer főt foglalkoztathat majd a szegedi elektromosautó-gyár, mely a tervek szerint legkésőbb 2025-ben már a termelést is megkezdi.