Lázár János: sunyi és genyó módszerekkel lép fel dolgozói ellen a Continental
Sokkal tisztességesebb volna, ha a német tulajdonú vállalat kimondaná, hogy be akarja zárni makói gyárát, mint hogy alattomos eszközökkel kiszorítja a munkavállalóit – mondta a miniszter. Különösen méltatlannak tartja, ahogy kirúgták a makói dolgozókért kiálló szakszervezeti vezetőt.
Fölfoghatatlannak nevezte Lázár János, amit a Continental világvállalat a makói üzemében dolgozókkal művel. Térségünk országgyűlési képviselője, építési és közlekedési miniszter szerint a szuverenitásunk védelme arról is szól, hogy el kell érni, a német cég ne tehessen meg a magyar munkavállalókkal azt, amit csak akar.
„Miközben állandóan kilincselnek és a kormány körül sündörögnek, egészen példátlanul megalázó, megszégyenítő és az embereket kizsákmányoló módon foglalkoztatnak munkavállalókat Makó városában. Nagyon támogattam az önkormányzatot, hogy lépjen föl a makói és környékbeli munkavállalók érdekében, szövetkezzen a szakszervezettel, védjék meg a munkavállalókat. Sokkal egyszerűbb volna azt mondani a Continental részéről Makón, hogy előbb-utóbb azt a gyárat be akarják zárni, hogyha ez a céljuk, ehelyett folyamatosan a legsunyibb, a leggenyóbb módszerekkel lépnek föl a munkavállalókkal szemben, szorítják ki a dolgozókat” – fejtette ki a Rádió 7 Közös Nevezőjében.
Abszolút tévútnak és egy világvállalathoz méltatlannak nevezte, hogy 26 év együttműködés után a szegedi gyárból kirúgták a szakszervezet vezetőjét, Radics Gábort, mert kiállt a makói munkavállalók mellett. „Kormányzati szinten ezt mindig el is mondom, és mindent el is követek, hogy a Continental ne kapjon kormányzati támogatást, illetve a korábbit is, amit fölvett, fizesse vissza. Mégsem normális dolog, hogy egy világvállalat idejön Magyarországra, és azt hiszi, hogy itt bármit megtehet a dolgozóival. Kíváncsi vagyok, hogy Németországban a Continental tesz-e ilyet, vagy bárhol máshol az ottani dolgozókkal. Nyilván nem. Erről szól az egész” – fogalmazott. Rámutatott, azért fontos, hogy gazdaságilag ne legyen kiszolgáltatott az ország, hogy ne lehessen megtenni a magyar munkavállalókkal olyan dolgokat, melyeket a német, francia, belga, holland vagy osztrák munkavállalókkal nem mer megtenni egy vállalat.
Lázár János azt ígérte, a jövőben is minden politikai és egyéb segítséget megad a gumigyárban működő szakszervezetek munkájához. „Szégyen-gyalázat, hogy személyesen levadásztak szakszervezeti vezetőket csak azért, mert kiálltak a dolgozók mellett. Ez egy szerintem egészen elriasztó történet, és nem jó hír Makónak, mert az egész arról fog szólni, hogy ez a Continental leépülőben van” – húzta alá.
A miniszter annak a meggyőződésének is hangot adott, hogy a Makóra érkező, a Coca-Colának is beszállító kínai csomagolóipari vállalat jobb munkakörülményeket és munkafeltételeket biztosít majd az ittenieknek, mint a Continental. Emellett biztos benne, hogy a szegedi ipari beruházások, így a BYD elektromosautó-gyártó óriás érkezése fel fogják húzni a munkabéreket az egész dél-alföldi térségben, munkaerőre szükség lesz, és a munkavállalók munkakörülményei javulni fognak, mert a munkaadók versenyre kényszerülnek majd a dolgozók kegyeiért. Így aztán nem lesz versenyképes a Continental-féle modell, mely az olcsó munkaerőre építve, a munkavállalókat kizsákmányolva próbál gazdasági sikert elérni – összegzett.
Címkék:
Makó Lázár János önkormányzat támogatás Farkas Éva Erzsébet segítség Czirbus Gábor felhívás elbocsátás leépítés Continental szakszervezet gumigyár ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. Makói Gumiipari Szakszervezet Radics Gábor Hajdú Roland Gumiipari Szakszervezeti Szövetség