quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 21. kedd
  -  Ágnes
Makó

Lázár János: sunyi és genyó módszerekkel lép fel dolgozói ellen a Continental

2024. január 26.

Sokkal tisztességesebb volna, ha a német tulajdonú vállalat kimondaná, hogy be akarja zárni makói gyárát, mint hogy alattomos eszközökkel kiszorítja a munkavállalóit – mondta a miniszter. Különösen méltatlannak tartja, ahogy kirúgták a makói dolgozókért kiálló szakszervezeti vezetőt.

Fölfoghatatlannak nevezte Lázár János, amit a Continental világvállalat a makói üzemében dolgozókkal művel. Térségünk országgyűlési képviselője, építési és közlekedési miniszter szerint a szuverenitásunk védelme arról is szól, hogy el kell érni, a német cég ne tehessen meg a magyar munkavállalókkal azt, amit csak akar.

„Miközben állandóan kilincselnek és a kormány körül sündörögnek, egészen példátlanul megalázó, megszégyenítő és az embereket kizsákmányoló módon foglalkoztatnak munkavállalókat Makó városában. Nagyon támogattam az önkormányzatot, hogy lépjen föl a makói és környékbeli munkavállalók érdekében, szövetkezzen a szakszervezettel, védjék meg a munkavállalókat. Sokkal egyszerűbb volna azt mondani a Continental részéről Makón, hogy előbb-utóbb azt a gyárat be akarják zárni, hogyha ez a céljuk, ehelyett folyamatosan a legsunyibb, a leggenyóbb módszerekkel lépnek föl a munkavállalókkal szemben, szorítják ki a dolgozókat” – fejtette ki a Rádió 7 Közös Nevezőjében.

Abszolút tévútnak és egy világvállalathoz méltatlannak nevezte, hogy 26 év együttműködés után a szegedi gyárból kirúgták a szakszervezet vezetőjét, Radics Gábort, mert kiállt a makói munkavállalók mellett. „Kormányzati szinten ezt mindig el is mondom, és mindent el is követek, hogy a Continental ne kapjon kormányzati támogatást, illetve a korábbit is, amit fölvett, fizesse vissza. Mégsem normális dolog, hogy egy világvállalat idejön Magyarországra, és azt hiszi, hogy itt bármit megtehet a dolgozóival. Kíváncsi vagyok, hogy Németországban a Continental tesz-e ilyet, vagy bárhol máshol az ottani dolgozókkal. Nyilván nem. Erről szól az egész” – fogalmazott. Rámutatott, azért fontos, hogy gazdaságilag ne legyen kiszolgáltatott az ország, hogy ne lehessen megtenni a magyar munkavállalókkal olyan dolgokat, melyeket a német, francia, belga, holland vagy osztrák munkavállalókkal nem mer megtenni egy vállalat.

Lázár János azt ígérte, a jövőben is minden politikai és egyéb segítséget megad a gumigyárban működő szakszervezetek munkájához. „Szégyen-gyalázat, hogy személyesen levadásztak szakszervezeti vezetőket csak azért, mert kiálltak a dolgozók mellett. Ez egy szerintem egészen elriasztó történet, és nem jó hír Makónak, mert az egész arról fog szólni, hogy ez a Continental leépülőben van” – húzta alá.

A miniszter annak a meggyőződésének is hangot adott, hogy a Makóra érkező, a Coca-Colának is beszállító kínai csomagolóipari vállalat jobb munkakörülményeket és munkafeltételeket biztosít majd az ittenieknek, mint a Continental. Emellett biztos benne, hogy a szegedi ipari beruházások, így a BYD elektromosautó-gyártó óriás érkezése fel fogják húzni a munkabéreket az egész dél-alföldi térségben, munkaerőre szükség lesz, és a munkavállalók munkakörülményei javulni fognak, mert a munkaadók versenyre kényszerülnek majd a dolgozók kegyeiért. Így aztán nem lesz versenyképes a Continental-féle modell, mely az olcsó munkaerőre építve, a munkavállalókat kizsákmányolva próbál gazdasági sikert elérni – összegzett.