fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 02. 27. kedd
  -  Edina
Szórakozás

Szaszák Zsolt a Rebeccában tér vissza a Dóm térre! 

2024. január 19.

Visszatérő szegedi kedvenc is erősíti Béres Attila Rebecca-rendezésének sztárgárdáját. Ben szerepében a népszerű fiatal énekes színész, Szaszák Zsolt lép újra a Szegedi Szabadtéri Játékok nagyszínpadára Sylvester Lévay és Michael Kunze gótikus musicaljében.

Újabb fontos szereplőről rántja le a leplet a Szegedi Szabadtéri. A nyári programsorozat egyik legjobban várt eseménye, a Daphne Du Maurier regényén alapuló Rebecca szabadtéri ősbemutatója, Béres Attila rendezésében valódi sztárgárdát vonultat fel. A legfőbb szerepekben Gubik Petra, Janza Kata, Gallusz Nikolett és Dolhai Attila kápráztatja el a közönséget. Hozzájuk a hazai musicaljátszás egyik, fiatal kora ellenére is igen elismert és népszerű tehetsége, Szaszák Zsolt csatlakozik a zavart elméjű Ben szerepében.

A Manderley-uradalomban dolgozó férfi alakja különös funkciót tölt be a narratívában: sokáig az egyetlen, aki társadalmi rangban és határozottságban is elmarad a Gubik Petra által játszott, kezdetben félénk, új úrnő mögött, mégis, akaratlanul is hatalmat gyakorol felette a birtokában lévő, Rebecca halálának körülményeit felfedő információkkal.


A színművész elárulta, számára az egyik legnehezebb kihívás az efféle szerepek megformálása, ahol a karakter egyedüli tudása hordozza a cselekmény kulcsát: „Én vagyok, Maxim de Wintert leszámítva, az egyetlen olyan ember az előadásban, aki ismeri a teljes történetet, és hogy ki is Rebecca, ez a szinte misztikus lény, szellem. Ez igenis nehéz, mert ez a szereplő nincs végig színen, mégis jeleznünk kell, hogy valahol ő a kulcsfigurája az egésznek: tőle tudja meg „Én”, hogy hányadán állunk Rebecca történetével, úgyhogy izgalmas lesz ennyire besűríteni ezt a feladatot.”


Úgy véli, karakteralkotásában a rendezői útmutatás mellett a partnerekkel való összhang is meghatározó erővel bír majd:

„Nagyon kíváncsi leszek arra, hogy Gubik Petrával, aki egy példakép a számomra, hogyan rezonálunk majd egymásra. Emellett a legfőbb, amit ebben a helyzetben keresnék, hogy hogyan tudok majd úgy titokzatos maradni, hogy mögötte akár a pszichés problémát is megjelenítsem, amely Bennek ugye a sajátja, ahogy azt tudjuk mind a regényből, mind a Hitchcock-filmből. Remélem, Béres Attilával eredményesen tudunk majd együtt dolgozni ennek a pszichés gátnak a megtalálásában.” A Sztárban sztár leszek!-ben is megvillantott, nagyszerű énekhangjának köszönhetően a színházlátogatók mellett a tévénézők körében is kedvelt művész továbbá egyfajta sorvezetőként, egyúttal a szerepformálást befolyásoló kihívásként tekint ének és próza a műfajra jellemző, kényes egyensúlyára: Az ilyen típusú musicaleknek mindig ez a legnagyobb nehézsége számomra: úgy fogalmazni zenében, hogy az a próza fölé kerüljön. Itt, mivel dalok vannak, az én szememben a lényeg az egy prózai jelenetben, hogy a végén már csak zenében tudjuk megfogalmazni a gondolatot, amit közölni szeretnénk, másképp már nem lehet. A prózai jeleneteknek ezért mindig úgy érzem, jobban meg kell alapoznom a hangvételét, mint a zenés jeleneteknek – ez a műfaj sajátja.”

A szegedi nézők számára is kedves színész azt is bevallotta, hatalmas rajongója volt a Rebecca első magyar színrevitelének, ráadásul leendő fellépőtársai alakításait is csodálattal figyeli. Amellett, hogy valódi kiválóságokkal léphet színpadra, úgy érzi, pályaíve szempontjából is jelentős fejlemény a szellemi nehézségekkel küzdő, rejtélyes fiatalember figurája:

„A Szegedi Nemzeti Színházban eljátszhattam már néhány főszerepet, amelyekért nagyon hálás vagyok az előadások rendezőinek és Barnák László főigazgatónak, a Szegedi Szabadtéri Játékokon pedig egy olyan, lassan emelkedő hierarchiát tudtam a szerepeimben fölépíteni, ami számomra is hihetetlen – fogalmazott Szaszák Zsolt – Az Apácashow-ban kezdtem, Janza Kata mögött „ugráltam”, hatalmas vigyorral. Amikor a Titanicban visszatértem, már a színlapra „kiírt” szereplő voltam, a legkisebb, de kiírt szereplő. Utána jött Sky a Mamma miá!-ban, ami már kimondottan mellékszerep. A mostani pedig megint egy új szint, új mélységet is igényel, úgyhogy nagyon kíváncsian várom a nézők reakcióját a szerepformálásomra, remélem, hogy meg fogok felelni!”