fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 02. 27. kedd
  -  Edina
0-24

Lázár János: március 1-től tarifa-rendszerváltás jön a tömegközlekedésben!

2024. január 09.

A 14 év alattiak ingyen utazhatnak MÁV és a Volán járatain. A vármegye- és az országbérleten kívül minden bérletet megszüntetnek. Kedvezményes, korlátlanul használható napijegyeket vezetnek be. A közösségi közlekedés nagyszabású átalakítását jelentette be Lázár János.

Március 1-jétől tarifa-rendszerváltást hajt végre a kormány a helyközi közlekedésben – jelentette be keddi debreceni sajtótájékoztatóján Lázár János. Az építési is közlekedési miniszter részletesen ismertette a kormányzati döntéseket, melyet újraírják a tömegközlekedést. Kiemelte: alkotmányban és törvényben rögzített jog, hogy minden magyar ember eljuthasson a közösségi közlekedéssel a lakóhelyéről a munkahelyére, az iskolába vagy arra a helyre, ahol szolgáltatásokat vesz igénybe. Ennek érdekében, a fenntarthatóság, a finanszírozhatóság és a gazdaságosság elvei alapján folytatják 2024-ben a tavaly megkezdett átalakításokat.

Vármegye24, Magyarország24 – íme az új napijegyek!

Mint mondta, a vármegye- és országbérletek kirobbanó sikert arattak, több mint 4 milliót értékesítettek ezekből, minden tíz eladott bérletből kilenc e termékek közül került ki. Miután a vármegye- és országbérlet a legolcsóbb és a legnépszerűbb, valamennyi további, jelenleg létező bérletet megszüntetik március 1-jével. Kedvezményes új napijegyet vezetnek továbbá be Vármegye24 és Magyarország24 néven, melyek 999, illetve 4999 forintba fognak kerülni. Ezeket korlátlanul lehet majd használni a MÁV és a Volán járatain az adott napon egy vármegyében, illetve az országban.

14 év alatt ingyenes lesz a közlekedés

Felülvizsgálták a kedvezmények rendszerét is – folytatta Lázár János. A 65 jelenlegi kedvezményből 22 marad meg, köztük az 50 százalékosak – ismertette. Hozzátette, a közalkalmazottak, az oktatásban és az egészségügyben dolgozók esetében megszűnik a pecsételős rendszer, egy regisztrációt követően korlátlanul élvezhetnek 50 százalékos kedvezményt, a 14–25 évesek pedig szintén 50 százalékos kedvezményt kapnak – amennyiben nem vesznek vármegye- vagy országbérletet, amin 90 százalékos kedvezmény érvényesül. A tárcavezető arról is tájékoztatott: március 1-jétől nemcsak 65 év felett, de 14 év alatt is mindenki számára díjmentes lesz a közösségi közlekedés a MÁV és a Volán járatain. Ugyanígy ingyen utazhatnak majd a nagycsaládosok, a fogyatékkal élők és a tartós betegségben szenvedők is.

Arról is beszélt, a tervek szerint szeptembertől az összes sárga Volánbusz-járaton is lehetővé teszik a kártyás fizetést. Ezenkívül az országbérlet valamennyi jármű minden osztályára, így az Intercitykre is érvényes lesz majd. A meghozott döntések a miniszter szerint nemhogy pluszköltséggel járnak, hanem nyereséget fognak termelni, mert ha egyszerűbb, áttekinthetőbb és olcsóbb a tömegközlekedés, akkor jóval többen fognak utazni, mint korábban. Ezt bizonyította a vármegye- és az országbérlet 2023-as sikertörténete is, hiszen soha annyian nem használták a MÁV és a Volán járatait, mint tavaly – mutatott rá Lázár János.

A vidékieknek is ugyanaz jár, mint a budapestieknek

A miniszter végül arra is kitért: a budapesti agglomerációs helyzet kapcsán kialakult vitában a kormány nem szeretné sem az agglomeráció lakosságát, sem a fővárost, de még a főpolgármestert sem „szívatni”, azonban ha a főpolgármester elalszik, elbambul, nem írja alá a megállapodást, nem fizeti ki a számlákat, attól nehéz eltekinteni. Közölte, újabb fair és tisztességes ajánlatot tesz: készen állnak elfogadni a Budapest-bérleteket a MÁV-, Volán- és HÉV-járatokon, amennyiben a főváros minden általa működtetett közösségi eszközön elfogadja a vármegyebérleteket, illetve országbérleteket. Lázár hangsúlyozta, a kölcsönös tarifaközösség mindenképpen méltányos javaslat, hiszen az agglomerációban, vidéken élőknek pontosan ugyanaz és ugyanannyi jár, mint a budapestieknek. Olyan viszont nincs, hogy 2 millió fővárosi ingyen közlekedhet, 8 millió vidéki pedig fizet ezért – szögezte le.