fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 03. 04. hétfő
  -  Kázmér
Makó

Volt Continental-dolgozó: 25 és fél év után egyszerűen elém dugták a papírt, hogy vége

2023. december 03.

Lakatos Zsoltnak leginkább az fáj, hogy nem mondták meg neki korrektül, mi volt vele a probléma. Úgy véli, a makói gumigyár vezetése igyekszik megszabadulni azoktól a munkatársaktól, akik véleményt fogalmaznak meg, vagy kérdéseket merészelnek feltenni.

Tovább dagad a makói gumigyár legújabb elbocsátási hulláma körüli botrány. Mint ismeretes, a Continental egységéből mintegy 50 magyar, helyi munkavállalót küldenek el az végén. Köztük olyan kipróbált dolgozókat, akik 15-25 évet húztak le a gyárban, az életüket tették fel rá. A szakszervezet állítása szerint a kirúgások részben megfélemlítő jelleggel történnek, hiszen jelentős számban szüntették meg olyan munkavállalók szerződését, akik aktívan véleményt mondtak a belső ügyekben, munkahelyi kérdésekben.

Az egyik ilyen elbocsátott dolgozó Lakatos Zsolt, aki több mint 25 évet húzott le a Contiban. Ő nyíltan vállalja a történetét, már az önkormányzat és a szakszervezet múlt heti közös sajtótájékoztatóján is kamera elé állt, hogy kifejezze mélységes csalódottságát és szomorúságát. A Promenad24-nek is elmondta: borzasztóan elkeseríti, ami történt, s különösen az elküldésének körülményei háborítják fel.

„25 és fél évet húztam le a makói gumigyárban. Minden nagyképűség nélkül mondhatom, a kollégákkal együtt mi építettük fel ezt a gyárat. Derült égből villámcsapásként ért, hogy nemrég egyik nap, mikor bementem reggel 8-ra dolgozni, közölték velem, háromnegyed 11-re várnak a HR-osztályon. Ott pedig csak az orrom alá dugták a papírt, hogy vége. Egy világ törött össze bennem” – nyilatkozta lapunknak. Hozzátette, hivatalosan azzal magyarázták a minőségügyről történő elküldését, hogy ketten vannak ugyanarra a pozícióra, de szerinte ez nem állja meg a helyét, tekintettel arra, hogy a másik kolléga heteken belül nyugdíjba megy. Az elbocsátására ráadásul – idézte fel – semmilyen jel, előzmény nem utalt, sőt, mikor a minőségügyön októberben új főnököt kapott, az arról biztosította, hogy a jövőben még több és több munkája lesz, új és új feladatokat fog kapni, s más vezetői is hasonlókkal biztatták a megelőző hetekben.

Lakatos Zsolt szerint az állhat inkább a háttérben, hogy a Makói Gumiipari Szakszervezet közösségi oldalán véleményt mondott egy céges ügyben, egy-két mondatban kifejtette gondolatait a felső vezetői prémiumrendszer átalakításával kapcsolatban, korrektül, tényszerűen, nem bántóan. Elmondta, tudomása szerint számos volt kollégát is elküldtek az elmúlt időszakban, akik valamilyen munkahelyi kérdésben hozzá hasonlóan véleményt mertek nyilvánítani, vagy egyszerűen csak kérdéseket tettek fel az üzem jövőjét, az ígért fejlesztéseket illetően. „Ha valakinek valami problémája van, azt ezek szerint nem megkeresik, s megbeszélik vele az ügyet, hanem lényegében nagy valószínűséggel úgy járnak, mint én” – fogalmazott. Hozzáfűzte, nagyon fáj neki, hogy 25 és fél év után arra nem vették a fáradságot, hogy valaki leüljön vele, s tisztázzák a kialakult helyzetet.

Lakatos Zsolt azt is elárulta lapunknak: őt követően egy olyan volt munkatársát rúgták ki, aki előtte a külföldi vendégmunkásokat tanította be. Ezzel együtt hangsúlyozta: nem haragszik az ázsiai dolgozókra, szerinte ugyanis nem ők tehetnek arról, ami történt. Ha valahol hibát kell keresni, akkor a néhány éve érkezett felsővezetésnél érdemes kutakodni, ők azok, akik ezt a jelenlegi kedvezőtlen irányt, rossz légkört kialakították.

A fotó archív, illusztráció