Márki-Zay Péter nem Hódmezővásárhellyel foglalkozik
Semmi Hódmezővásárhely, csak a politizálás, csak a kormány támadása, csak a pártépítés, csak az országjárás. Érdekes elemzés készült a polgármester közösségi médiás tevékenységéről.
Márki-Zay Péter hiába nem kapott országosan bizalmat a választóktól – sőt, történelmi vereségbe vezette a balliberális pártokat –, mint 2018 óta mindig, most is az országos politikának hódol. Ennek kárát pedig a hódmezővásárhelyiek szenvedik, akik hiába választották meg, alig foglalkozik velük, miközben a lakosoknak havi 1,5 milliónyi adóforintjukba kerül csak a polgármesterük fizetése – fogalmaz friss Facebook-elemzésében a Szegedma.hu hírportál, mely több megyei jogú város első emberének közösségi médiás aktivitását hasonlította össze.
A lap kiemeli, a mai világban szinte elengedhetetlen, hogy egy polgármester a közösségi médiát használva kommunikáljon a választópolgárokkal. Különösen igaz ez a megyei jogú városok esetében, ahol gyakran nincs más hatékony eszköz a lakosokkal való közvetlen és gyors kapcsolattartásra. Egy polgármesternek prioritásként kéne kezelje a helyi ügyeket, és nem lenne szabad hagynia, hogy saját pártja vagy más politikai ambíciók elhomályosítsák ezt a célt, mivel a választóktól helyi ügyekre kap felhatalmazást egy polgármester. Bár elméletben ez szépnek hangzik, gyakran tapasztalható, hogy ez a gyakorlatban nem mindig valósul meg. Különösen észrevehető ez Márki-Zay Péter, az ellenzék bukott miniszterelnök-jelöltje esetében, aki közösségi médiás kommunikációjában ritkán helyezi előtérbe Hódmezővásárhely helyi ügyeit. Sokkal inkább a kormány kritizálására, vagy a pártjára és annak ambícióira összpontosít.
Márki-Zay Facebook tevékenységét november 11. és 25. között elemezték. Ezen időszak alatt összesen 68 bejegyzést tett közzé, melyek közül 57 az országos politikával, csupán 10 pedig kizárólag Vásárhely helyi politikájával foglalkozott. Az „MZP Őszintén” elnevezésű posztok közül csak egy foglalkozik mindkét témakörrel, azonban itt 8 témából mindössze kettő tartalmaz vásárhelyi ügyeket. Az országos ügyek kapnak túlnyomó többséget Márki-Zay Facebook posztjai között, és alig-alig jut helyi politikai kérdéseknek hely. Mindössze minden hetedik poszt foglalkozik a városával.
Ezzel szemben a szegedi polgármester, Botka László bejegyzéseinek többsége egyértelműen szegedi tartalmú, bár szereti összemosni a helyi dolgokat az országossal. Márki-Zay ellenpéldájaként említi ugyanakkor a lap Szemereyné Pataki Klaudia kecskeméti polgármester Facebook-tevékenységét, akinek az utolsó 20 posztjából mindegyik a várossal kapcsolatos.
A Szegedma.hu megjegyzi, a helyzet még érdekesebbé válik, ha összehasonlítjuk a vásárhelyi posztok számát az „Ébresztő, Magyarország!” című országjárásra vonatkozó tartalmak számával, amely lényegében Márki-Zay pártja, a Mindenki Magyarországa Néppárt EP-választási kampányának a része. Márki-Zay mindössze 11 posztban említi a vásárhelyi politikát – bár ezek sem csupán Hódmezővásárhelyről szólnak. Ezzel szemben csak az országjárásról már 26 bejegyzést tett közzé, azaz ha csupán az országjárás és Hódmezővásárhely megjelenését nézzük, akkor is jelentősen alulmarad a város.
Borítókép: Facebook/MMN, diagramok: Szegedma.hu