fbpx
quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2023. 12. 05. kedd
  -  Vilma
Vásárhely

Önök fizetnek – Jovány Gyula gazdagszik!

2023. szeptember 30.

Egy kis helyi buszos vállalkozás, mely hirtelen hatalmasat hízik. 100-150 milliós zsíros üzlet a kampányfuvarosnak Márki-Zay Pétertől. 64 milliós nyereség Joványéknál, 61 millió forint osztalék Jovány Gyula és felesége zsebében. Önök fizetnek, a kampányfuvaros meg hasít, gazdagszik!

Hiába mantrázza Márki-Zay Péter, olcsóbb lett a vásárhelyi tömegközlekedés azzal, hogy kiszervezte a szolgáltatást saját kampányfuvarosának, Jovány Gyulának, mint legutóbb bemutattuk, ez is csak egy a polgármester szokásos hazugságai közül. A város többet fizet, mint korábban a Volánbusznak – leplezte le a Márki-Zay volt jegyzőjéhez, korábbi jobbkezéhez, Tatár Zoltánhoz köthető szivárogtató oldal.

A szivárogtató oldal felhívta rá a figyelmet: a Jovány-féle tömegközlekedés azért is rendkívül drága a városnak, mert a közlekedésszervező önkormányzati cég nem tudja igénybe venni a kedvezményes utazások (diák, nyugdíjas stb.) után járó állami szociálpolitikai menetdíj-támogatást. Ennek oka pedig nem más, mint hogy a város perben áll a Volánbusz Zrt.-vel, amiről egyedül Márki-Zay Péter tehet, aki nem volt képes jogszerűen lebonyolítani vagy lezárni az együttműködést az állami társasággal. Kiderült, a Volánbusz 2020-ra 51,7 millió forintot kért volna az önkormányzattól, 2021-re pedig 96 milliót. Ehhez képest a HVSZ Zrt. legfrissebb üzleti tervei, beszámolói szerint a Jovány-buszok költségei után a városnak 2022-ben 118-138 millió forint közötti összeget kellett kiperkálnia az adófizetők pénzéből (megj.: Márki-Zayék trükköznek és titkolóznak a számok kapcsán, nem árulják el a pontos összeget), idén pedig legalább 136(!!!) millió forintot kell konkrétan a helyi tömegközlekedésre fordítania. „A Jovány-buszok közlekedtetése tehát nem jár pénzügyi megtakarítással, sőt: a szociálpolitikai menetdíj-támogatás kiesése évente mintegy 50 milliós veszteséget okoz. Abba pedig jobb nem belegondolni, ha az önkormányzat elveszíti a pereket a Volánbusszal szemben, és ki kell fizetni az állami cég által követelt összegeket is” – rögzítette a volt jegyzőhöz kötődő oldal.

Különös telekvásárlás, szélsebesen érkező külföldi buszok

Miközben a vásárhelyi adófizetők, azaz Önök fizetnek – Jovány Gyula, a kampányfuvaros gazdagszik! Miről is van szó? A Jovány Busz Kft. egy kis helyi buszos cégnek számított, mígnem a „főnök úr” gondolt egy merészet, Jovány Gyula 2020-ban „újrarajzolta” a vásárhelyi tömegközlekedést – Márki-Zay Péterrel közösen. Mint ismert, korrupt módon az készítette elő az átalakítást, a pályázati kiírást, aki utána megnyerte a pályázatot: Márki-Zay kampányfuvarosa. De a Jovány-ügy korrupcióját a fentieken felül az is igazolja, hogy Jovány Gyula „jó orrú üzletemberként” már a saját maga által előkészített, összeállított, majd megnyert pályázat ELŐTT egy-két hónappal, 2020 szeptemberében igencsak kedvező áron megvette az egykoron az önkormányzat tulajdonában álló Kutasi út 65. szám alatti telket a Márki-Zay vezette várostól, hogy aztán autóbusz-telephelyként használja. Valahonnan „megérezte”, hogy hamarosan bővíteni fogja buszos vállalkozását… A kampányfuvaros „zsenialitását” mutatja az is, hogy szinte még ki sem hirdette „pályázati sikerét” a polgármester, Jovány néhány nap alatt már külföldről szerzett, felmatricázott buszokkal parádézott Vásárhelyen. Ügyes, ugye?

Szintet lépett a cégecske, ömlenek a százmilliók

Jovány Gyula immár három éve végzi Márki-Zay megbízásából a helyi tömegközlekedési szolgáltatást, egy éves szinten nagyságrendileg 100-150 milliós biznisz keretében. Hogy milyen zsíros üzletet kapott a polgármestertől a kampányfuvaros, azt jól mutatják azok a számok, miként ugrott meg, lépett szintet 2021-tól a korábban kis cég forgalma és nyeresége. Így változtak a Jovány Busz Kft. gazdasági mutatói 2017-2022 között:

  • 2017: nettó árbevétel: 16,328 millió – nyereség: 4,003 millió
  • 2018: nettó árbevétel: 19,570 millió – nyereség: 175 ezer
  • 2019: nettó árbevétel: 28,607 millió – nyereség: 12,671 millió
  • 2020: nettó árbevétel: 33,299 millió – nyereség: 15,922 millió
  • 2021: nettó árbevétel: 65,582 millió – nyereség: 20,495 millió
  • 2022: nettó árbevétel: 118,935 millió – nyereség: 43,245 millió
  • 2023: a határ a csillagos ég?

Két év alatt 61 millió osztalék a Jovány házaspárnak

Mióta Márki-Zay Péter a hónuk alá nyúlt, igencsak meglendült Joványék szekere, ezt jól mutatják az osztalékkifizetéssel kapcsolatos adatok is. Korábban a kis cégből jellemzően évi 5 millió forint körüli osztalékot vettek ki a tulajdonosok, mióta az önkormányzat kiszervezte nekik a városi tömegközlekedést, és csurognak a zsebükbe a vásárhelyi adófizetők százmilliói, Jovány és felesége is jóval többet tud felmarkolni. A 2022-es és a 2023-as évre konkrétan 61 millió forint osztalékot fizetett ki magának a Jovány házaspár – szóval nekik biztosan nagyon megéri a városnak „veszteséges” tömegközlekedés…

  • 2022: osztalékkifizetés: Jovány Gyula 12,8 millió, Joványné Kovács Krisztina Szandra 3,2 millió (összesen: 16 millió forint)
  • 2023: osztalékkifizetés: Jovány Gyula 36 millió, Joványné Kovács Krisztina Szandra 9 millió (összesen 45 millió forint)
  • 2024: a határ a csillagos ég?