Kiderült: a csirkehúst imádják a legjobban a magyarok!
És Ön hogyan van ezzel? Csirke, pulyka, víziszárnyas? Netán sertés, marha?
A baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb és egyben folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő – közölte az Agrárminisztérium (AM). A belföldi baromfiszektor európai szinten is kifejezetten sokszínű, a baromfihús a magyar konyha közkedvelt és nélkülözhetetlen alapanyaga. A nyár a kertipartik, baráti grillezések ideje, nem véletlen, hogy ezt kihasználva, csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az AM, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) közös együttműködése, melyet közös sajtótájékoztatón jelentettek be – írták.
A Baromfi Termék Tanács tavalyi adatai alapján a legnépszerűbb a csirkehús, ez az összes fogyasztás mintegy 85 százaléka, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús, amelyből fejenként évente 3 kilogramm fogy, és csaknem 2 kilogrammmal a víziszárnyas-fogyasztás is jelentős. A világ baromfihús-termelése 1970 óta csaknem meghatszorozódott, ezzel az egyik legdinamikusabb növekedést produkálta az állati termékek közül – tették hozzá.
Az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a közlemény szerint elmondta, hogy a termékkampányok fontosak, mert Magyarország hiába önellátó és erősen exportképes, ez nem jelentheti azt, hogy megpihenhet. Tarpataki Tamás kiemelte, egy rendkívül éles versenyhelyzetben kell helyt állni, innovációkat kell felmutatni, amihez az AM minden lehetséges támogatást megad. A Vidékfejlesztési Program keretében több mint 600 olyan támogatási döntés született az elmúlt időszakban, melyek révén mintegy 170 milliárd forintnyi összeget tudtak az ágazatba kihelyezni. Felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg Magyarország KAP Stratégiai Tervének a végrehajtása folyik.
Jó hírként közölte, hogy ebben sokkal több forrás áll rendelkezésre, köszönhetően a kormány azon döntésének, hogy a lehetséges maximális társfinanszírozású 80 százalékos rátát adja a vidékfejlesztéshez. Így a korábbi támogatási időszak forrásainak mintegy háromszorosa áll rendelkezésre a jelenlegi támogatási időszakban. Kiemelt cél az európai összevetésben is magas szintű állatjóléti szempontok érvényesítése az állatok felnevelése során, ezt a célt szolgálják az állatjóléti támogatások. 10 évre előre tekintve világszinten 15 százalékkal több baromfihúsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, ebben a környezetben kell helytállni – idézte a közlemény a helyettes államtitkárt.
A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá, hogy a belföldi termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek élelmiszerbiztonság és állatjólét szempontjából is, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek is, mint például az előrepácolt csirke- és pulykamell, csirke- és pulykacomb, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé. A sajtótájékoztatón szó volt a Magyar Baromfi védjegyről, ez ugyanis azt jelöli, hogy az állatot Magyarországon nevelték és vágták. A kampány célja, hogy minél több magyar terméket válasszanak a jövőben a vásárlók. A baromfi fogyasztásösztönző kampány 2023. július 17. és 2023. augusztus 17 között egy hónapon át zajlik, az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Baromfi Termék Tanács együttműködésében – olvasható a közleményben.
Illusztráció: Pixabay.com