quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 10. 13. vasárnap
  -  Kálmán, Ede
Makó

Májusig még hőssé válhatunk a makói fokhagymakrémmel

2023. március 01.

Ezúttal a Rádió 7 Közös Nevezőjének vendége Pallagi Róbert volt, aki a Válj Hőssé! kampányról adott tájékoztatást.

Ahogyan korábban beszámoltunk róla, a makói Garmound Kft. 2 termékének megvásárlásával most jótékony célt szolgálhatunk. A Bátor Tábort és a Magyar Gyermekéletmentő Alapítványt támogatjuk minden üveg fokhagymakrém megvásárlásával.

A Válj Hőssé Kampány 2023. február elsején kezdődött  és április 30-ig tart. Minden megvásárolt Garmond fokhagymakrém után 200-200 forinttal és minden Garmond fekete fokhagyma után 300-300 forinttal járulhatunk hozzá a két alapítvány támogatásához.

Pallagi Róbert, a Garmond Premium Kft. védjegy oltalom tulajdonosa, a cég termékmenedzsere és egyben az akció ötletgazdája a műsorban felidézte:

Fokhagymatermelő családból származom, édesapám és édesanyám már ezzel foglalkoztak. Ebben nőttem fel. Mire felcseperedtem már ismertem minden csínját-bínját a fokhagymatermesztésnek.

Kifejtette, hogy Makón még mindig megvannak azok a fokhagymatermesztők, akik nagyon jó minőségben, vegyszermentesen termelnek. Így ő maguk csakis tőlük vásárolják az alapanyagot.

Kiderült, hogy éppen 11 évvel ezelőtt, március elsején találkozott a feleségével, Katával. Két kislányuk van. Róbert éppen felesége motiválására kezdett bele a jótékony kampányba. Hiszen logopédusként is érzékenyebb a társadalmi problémákra, közösségépítésben. A mikrovállalkozásban 3-an vannak, mellettük még az édesanyja, aki könyveléssel foglalkozik és a cég tulajdonosa. Róbert a termékmenedzseri feladatokat látja el, Kata a social mediában mozog otthonosan.

Beültem a traktorba, segítettem a szüleimnek. Majd egy Fiatal Gazda pályázatnak köszönhetően váltottam, és 2014-től mezőgazdasági termelővé váltam. A legnagyobb gond az itteni termelőknek a hozzáadott érték hiánya. Megtermelik a hagymát, bejut a piacra, de egy minimális haszon képződik csak. Ezért a kezdeti évek kísérletezéssel és a vásárlók szondáztatásával teltek.

– hangzott el a műsorban.

2019 óta egy szegedi élelmiszeripari üzemben dolgozzák fel a fokhagymákat, teljesen vízmentesen. Natúr kősavat használnak és aszkorbin savat.

Minden ember eredendően jó, és közösségben élni nagyszerű. Akkor működik, ha empatikusak vagyunk és szociálisan érzékenyek. Társadalmunk alapkövei a gyermekek. Innen indultunk el, hogy feltettük a kérdést: mit tudunk mi tenni? Így jutottunk el oda, hogy a termékek megvásárlásával alapítványokat támogatunk

A két alapítványhoz 3 hónapnyi támogatás kerül. Májusig csatlakozhatunk.

Helyi ügyekért is szeretnénk tenni, limitált sorszámozású termékkel. Bármilyen vállalkozással szívesen fogunk össze, akinek hasonló célja van.

A makói hagymatermesztés Pallagi Róbert szerint például azzal tudnak újra megerősödni, hogy hozzáadott értéket produkálnak.

Makó mindig a hagyma fővárosa volt, így ismerték. Mindig mondják az étterem tulajdonosok, hogy hozz nekünk makói hagymát, mert az olyan jó! Egy különleges beltartalommal megáldott hagymánk van, nekünk makóiaknak, ami viszont nem biztos, hogy megfelelő terméshozamú. Sajnos a világban van olyan, ami kétszer annyit terem és többet hoz

-mondta. Kifejtette azt is, hogy:

Ha Makón tartjuk magunkat ahhoz, hogy hagymát termesztünk, akkor meg is kell belőle élni. Hozzáadott értéket kell produkálni, hogy legyen akkor profitom, hogy nyugodtan megéljek belőle, és továbbra is ezt a minőséget állítsam elő. Hogy ez krém, kapszula, por, vagy mi legyen, azt mindenki maga tudja eldönteni. Fogjunk össze! Hosszú távon szeretnénk, ha a meglévő makói fokhagymatermelők a feldolgozás felé el tudnánk mozdulni.