quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 10. 13. vasárnap
  -  Kálmán, Ede
0-24

Május 1-jétől jön a kedvezményes vármegye- és az országbérlet a tömegközlekedésben

2023. február 18.

Lázár János kilobbizta, a minisztériuma kidolgozta, Orbán Viktor ma az évértékelőjében bejelentette.

Új, kedvezményes bérletrendszer jön a magyarországi tömegközlekedésben május 1-jével – ez a miniszterelnöki évértékelőn derült ki a Várkert Bazárban szombaton. Az eseményről a Promenad24 is tudósított, IDE KATTINTVA olvasható vissza.

„Bevezetjük a kedvezményes vármegyebérletet. Május 1-jével buszra és vasútra egyaránt érvényes havi országbérletet és vármegyebérletet ajánlunk. A vármegyebérlet 9450, a havi országbérlet 18 900 forintba kerül majd. Akik tömegközlekedéssel járnak dolgozni, komoly összeget spórolhatnak” – jelentette be szombaton évértékelő beszédében Orbán Viktor kormányfő.

A kedvező árú új bérlettel a MÁV és a Volánbusz helyközi járatain lehet majd utazni egy vármegyén belül vagy a teljes országban. Mindezt Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő is megerősítette.

Mint a Promenad24 többször is megírta, a tömegközlekedési vármegyebérlet-rendszerért korábban Lázár János építési és közlekedési miniszter lobbizott sokat a miniszterelnöknél, annak rendszerét a tárcája készítette elő az elmúlt hónapokban. Lázár János a Délmagyarországnak decemberben azt mondta, elérhetőbbé, az autós közlekedés valódi alternatívájává akarja tenni a tömegközlekedést, méghozzá az ország egészében. Egyik első lépésként ezért a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésére törekednek. Ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen “jeggyel” teszi lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek – ahogy az számukra a legmegfelelőbb. Mindez tehát május 1-jétől valósul meg a gyakorlatban.

„Legyen olcsóbb ingázni, legyen jobb vidékinek lenni! Új megoldásokat dolgozunk ki a közlekedésben” – írta a miniszterelnök szombati bejelentését követően Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Korábban a témában:

Kapcsolódó

Lázár János: megyebérlet bevezetésén dolgozik a közlekedési tárca

Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak – mondta a Délmagyarországnak a közlekedési és beruházási miniszter.

Kapcsolódó

Lázár János: a kötöttpálya híve vagyok, sínre kell tenni Magyarországot

Építési és beruházási miniszterségének elmúlt fél évéről adott számot, tartott összegzést, s építési és közlekedési miniszteri terveit ismertette Lázár János csütörtökön este Debrecenben a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvényén.