quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 10. 13. vasárnap
  -  Kálmán, Ede
Szólj hozzánk

Nagyítóval kell keresni a színhúst a vásárhelyi közétkeztetés menüsorában

2023. február 16.


„Hússzelet szinte sose, helyette vagdalt vagdalt hátán, magyarán darálék. No de pénteken például savanyú vetrece lesz, ami egy nagyon jó étel lenne, de itt parizerrel és mócsingos hússal kapják a gyerekek” – jelezte nekünk az egyik szülő, akinek két gyermeke is az iskolában étkezik. De nem ő az egyetlen, akitől panaszt kaptunk. Megint. Csak kettőt emelünk most ki.

Továbbra is rengeteg a panasz a Pest megyei cég által üzemeltetett hódmezővásárhelyi közétkeztetésre. A Prizma Food Zrt. menzai szolgáltatásában részt vevő gyermekektől, fiataloktól és szüleiktől rendre kapjuk a kifogásokat a minőséggel, az ízvilággal és a mennyiséggel kapcsolatban is. Annak ellenére, hogy az év elején 34-36 százalékkal emelkedett az ételek ára. Olvasóink visszajelzései szerint ez a drágulás sajnos nem látszik meg azon, amit eléjük tesznek. A Márki-Zay Péter által egy Pest megyei vállalkozásnak kiszervezett vállalkozás kosztját továbbra sem nagyon veszi be a vásárhelyiek gyomra, bármilyen látványpontozást is akar rájuk erőltetni a városháza Szabó János(?), vagy ma már Gyöngyösi Ferenc(?) által vezetett tukmálóügyi gyors reagálású egysége.

Tudjuk, az élelmiszerdrágulás, a „vásárhelyieknek más a szájíze” és a többi megint elő fog jönni egyeseknél. De mi a végeredményt nézzük, no meg a legfontosabbat: mit jeleznek vissza a fogyasztók, jelen esetben a gyerekek és fiatalok, hozzánk szüleiken keresztül szólva, akik nem kevés pénzt fizetnek ki azért, hogy gyermekük az iskolában étkezzen.

Ildikó a következőket mondta el lapunknak:

„2 gyermekünk eszik 2 különböző állami iskolában, egyikük sem válogatós, és úgy neveltük őket, hogy az ételt meg kell becsülni. Nem kicsik már, a fiam 10 éves, a nagylányom pedig 13. Az még hagyján, hogy rendszeresen farkaséhesen jönnek haza, mert nem ízlett nekik az étel, pedig tényleg nem válogatósak, de amikor jobban el kezdtem őket kérdezgetni, mit kapnak, és miért nem jó, nem tudtam vitába szállni. Halvagdalt…?  Mócsingos hús, parizerrel, ami szétfőtt? Persze hogy szétfő, parizernek fel se kéne merülnie, hogy főzzük… A leves inkább csak lé? Mit is mondhatnék erre? Semmit. Helyette készítettem nekik második ‘ebédet’, hogy kerüljön értelmes meleg étel a hasukba. Fülembe csengenek közben a Pest megyei cégvezér pökhendi szavai a közgyűlésről: a gyerek nem tudatos fogyasztó. Hát ezt kikérem magamnak. Amit az én gyerekeim kapnak, nagyon tudatosan nem eszik meg. Én sem enném…”

Másik olvasónk, Sándor a szegényes tízóraira és uzsonnára panaszkodott, bár ő sem hagyta ki a színhús hiányát.

„Két gyermekünk van, egyikük egyházi iskolába jár, ahol más az étkeztetést végző cég. A nagyobbik felső tagozatos, 5.-es, ő jár az állami iskolába. Lefotózta – egyébként a mi kérésünkre – a menüt, mert őszintén szólva nem értettük, hogy a napi 3-szor étkezés mellett miért éhes folyton, és miért mondja, hogy az ebéd nem finom. Lefotózta a tízóraiját – a képet mellékelem – sajtkrémes zsemle látható rajta. Pontosítok, elvileg sajtkrémes zsemle, mert ilyen vékonyan a legszegényebb ember sem keni meg azt a kenyeret vagy zsemlét, kiflit. Jól tudom, mert szegény családban nőttem fel. Nyomokban tartalmazza a kenetet, maradjunk annyiban. Voltaképp egy üres zsömle, kis túlzással. Két szelet uborkát kaptak mindehhez az elmondása szerint. Az egyik napi ebéd májas rizs volt. Rizses máj lett volna, persze, de érdemes megnézni. Ezeket kapják a gyerekeink, a fejlődő szervezetek nap mint nap. Hol a színhús? Nyilván nem minden nap, de hogy egy heti menü nem tartalmazza most sem. Elkértem a heti menüt, mellékelem azt is. Én csak azt szeretném, ha minőségibb ételeket kapnának a gyerekeink” – zárta panaszát Sándor, aki még hozzátette, ő maga szívesebben fizetne többet is ezért, ha emiatt van „kívánnivalót hagy maga után” menü.

Egyelőre azonban úgy tűnik, nincs megoldás arra, miként lehetne fogyasztóbarátabb a vásárhelyi közétkeztetés. A 2022. január 1-jei kiszervezés óta gyakorlatilag a kritika és a panasz az úr. Az étel meg talán csak a nagyuraknak ízlik, ott a városházán. Pedig nem értük lenne a közszolgáltatás, hanem a vásárhelyiekért, akik a jelek szerint bizony továbbra is elégedetlenek, és visszasírják a korábbi, megszokott menzai szolgáltatást.