quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 01. 20. hétfő
  -  Fábián, Sebestyén
Térség

Napi jó hír: a Pick szalámik a Herz sonkák is kisebb, visszazárható csomagolást kapnak

2023. február 01.

Tovább csökkenti csomagolóanyag-felhasználását a Pick Szeged Zrt.

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a Pick Szeged Zrt., január végétől a szeletelt Pick szalámik után már a Herz sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a polcokra – tájékoztatta a Bonafarm csoporthoz tartozó élelmiszeripari cég szerdán az MTI-t. A Herz sonkák 3 centiméterrel kisebb, betekintő ablakos, visszazárható – csomagolása újabb 14 százalékos műanyagcsökkentést jelent.

A közlemény szerint a Pick Szeged Zrt. 2018 óta csökkenti csomagolásaiban a felhasznált műanyag mennyiségét. A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását két év alatt 60 tonnával sikerült mérsékelni, köszönhetően annak, hogy a vállalat a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát csaknem negyedével csökkentette. 2022 első negyedévére a boltokban kapható legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcamérete is kisebb lett 3 centiméterrel, ami további 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét.

A közlemény idézte, Haluska Adriennt, a Bonafarm operatív minőségirányítási és termékfejlesztési igazgatóját, aki közölte, a felhasznált műanyag csomagolóanyagok súlyát a korábbi 60 tonna után tavaly további 100 tonnával sikerült mérsékelni a tálcaméretek optimalizálásának köszönhetően. A kisebb tálcaméretnek köszönhetően évente mintegy 200 tonnával kevesebb papírt használtak fel a termékek gyűjtőcsomagolásához. A felhasznált műanyagmennyiséggel párhuzamosan csökken a szállításhoz használt papírcsomagolás mennyisége is, ez a Herz sonkák esetében további 26 tonna papírmegtakarítást eredményez idén.

A Pick Szeged Zrt. az elmúlt években a fenntarthatósági és automatizálási törekvései megvalósíthatósága érdekében mintegy 1,7 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat szegedi, alsómocsoládi és bajai telephelyein, ezek közül is kiemelkednek a bajai, sonka csomagolást támogató fejlesztések. A műanyagcsökkentés mellett az új sonkaszeletelő- és csomagolósorok jelentős hatékonysági és minőségi javulást is eredményeznek. Ezenfelül a bajai üzemben kamerás minőségellenőrzési-rendszer is működik.

A vállalat most épülő szegedi szalámiüzeménél is kiemelt figyelmet kapnak a fenntarthatósági szempontok, így az új egység tetőfelületére napelemes rendszert telepítenek, ezáltal 750 megawattórával (MWh) csökken a külső villamosenergia-hálózatból vásárolt energiaigény. Az energiahatékony gépészeti megoldásoknak köszönhetően pedig az épület hőenergia-igényének mintegy felét lesz képes fedezni a keletkező hulladékhőből.

A Pick Szeged Zrt. a BÉT honlapján tavaly szeptemberben megjelent első féléves jelentése alapján – az alapanyag- és az energiaárak emelkedése mellett is – javította eredményét 2021 hasonló időszakához képest. A cég adózás előtti eredménye az első fél évben 197 millió forinttal 4,847 milliárd forintra nőtt. A cég a 2021 első felénél 1400 tonnával kevesebb, 18,2 ezer tonna húskészítményt – 4,5 ezer tonna penészes szalámit, 2,2 ezer tonna penészmentes szárazárut, és 11,5 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát – állított elő. A kismértékű volumencsökkenés ellenére az értékesítésből származó nettó árbevételét – több mint 8 százalékkal – 35,93 milliárd forintra nőtt. A bevétel 25,5 százaléka, 9,174 milliárd forint származott exportból.

Illusztráció: Pixabay.com