quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 07. 02. szombat
  -  Ottó
Vásárhely

„Kell hozzá egy idegrendszer, az biztos” – ez a vásárhelyiek véleménye a bicikliutakról

2022. június 17.

Kommentcunami indult a cikkünk alatt, amiben azt kértük, mondják el a véleményüket azok, akik használják a helyi kerékpárutakat.

Itt írtunk róla, hogy a járdára vezették a kerékpárutat a Bajcsy utcában, ami többek szerint is különös megoldás. Megkérdeztünk néhány arra biciklizőt is arról, mi a véleményük összességében a helyi kerékpárutakról, és olvasóinkat is arra kértük, mondják el véleményüket. Mégiscsak ők használják.

Kata a Bajcsy kapcsán tette fel a kérdést: És az a lavírozásra alkalmas keskeny út innentől kezdve mire szolgál, tessék már mondani?

Csilla sem rejtette véka alá mondanivalóját. Azt írja: Milyen Vásárhelyen biciklizni? Kell hozzá egy idegrendszer, az biztos… Jó pár hónapja mi a Dózsa György útja irányából haladtunk a tabáni templomnál lévő körforgalom irányába kerékpárral. Kisfiam bent a járdán, jómagam az úton. Bevett gyakorlatunk szerint, csatlakoztam hozzá a járdára, hogy sétálva szépen átmegyünk a zebrán. ( Jelzem csak: szoktuk, mert kell, gyakorolni, hogy hogyan kell közlekedni ilyen körforgalmaknál (is), ha alig van szinte forgalom egy adott útszakaszon, de most emellett a megoldás mellett döntöttünk. Szerencsénkre.) Átellenből egy idős néni, elektromos biciklivel szépen srégen átvágott a körforgalmon, valószínűleg a sarki boltba igyekezett. Írtam, hogy szerencsénkre, mert ha akár csak én behajtok szabályosan a körforgalomba, kapásból telibe trafált volna. De még az is nagy szerencséje, hogy őt magát nem csapta el egy autó. S nem bántásként írtam, hogy idős néni. Sok esetben a szabályok nem ismerése a baj, valószínűleg bizonytalanná is teszi esetleg az idősebbeket, de életveszélyes volt.

Kerékpárost ütöttek el a Deák Ferenc utcán!
Archív kép. Kerékpárost ütöttek el a Deák Ferenc utcán!

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Teleki utcán sem életbiztosítás sokszor közlekedni, mert van, hogy úgy kanyarodnak ki a biciklisek, hogy szét sem néznek. Még arra hívta fel a figyelmet, hogy az elektromos kerékpárral közlekedőkkel nagyon kell vigyázni.

Léna szerint szörnyű biciklizni a „koedukált”, vagyis gyalogos és kerékpáros közös szakaszán. „A Pelikán előtt a Hősök terénél, meg, ha beton oszlop felezi (lásd Kinizsi u.), meg amikor átvált ellenkező kijelölésre érthetetlenül, (a Kaszap utcán a Kossuth Pihenőparknál). A biciklisekről nem is beszélve, és nem gondolják át, hogy nem mindenki fiatal, aki kénytelen a kerékpárt használni Vásárhelyen, és egy vészleugrás számára végzetes lehet. Például áttolom a Hősök terére az Adyról a zebrán a bicikli útra. Nem jön senki, no akkor bénázom fel, azaz szállok fel, hirtelen mögöttem teremtődött, mint a villám, és nem várja meg, hogy felszálljak hanem elhúz mellettem életveszélyesen, kis jelzés nélkül, azt meg senki nem is használja rajtam kívül, pl. előzéskor. Az iskolaszünetben még rosszabb a helyzet, a rollerek és a fiatalok felelőtlen közlekedése miatt …- írta.

Archív kép. Hősök tere sétány.

Alexander arról írt, hogy aki tud biciklizni, annak azért nem okoz olyan nagy gondot a tekerés… a közlekedés veszélyes üzemmód, oda kell figyelni minden résztvevőnek. Annak azért örülök, hogy Vásárhely biciklis város, bárhova el lehet jutni bringával. A belváros lezárásával könnyebb keresztülmenni a városon, mint autóval.

Erzsébet szerint a Bajcsy-helyzet azért furcsa, mert a hely is meglenne a kerékpárútnak. „Szerintem sokan nem fognak bekanyarodni a járdára. A Népkerti játszótérrel párhuzamosan, a Bethlen iskola mellett, a Pihenőpark mellett is meg kell osztozni a gyalogosokkal a járdán, ott is nagyon figyelni kell, mert keskeny hely van, de ahol megvan külön a kerékpárosok helye, ott miért kell egy kis szűk helyre beszorulni, az érthetetlen. Lehet csak eltévesztették. A kerékpárutak elfogadhatóak a közlekedésre, van ahol még a rossz járdák miatt a babakocsit is jobban ott szeretik tolni, arra vigyázni kell, meg a belógó faágakra.”

Tünde azt írta: A húsbolt előtti régi kerékpárút jó volt. Csak utána van egy rövid szakasz, ami eddig is érthetetlen volt, mert ha jött szemben valaki már nem fértek el. Az üzlet előtt most már így veszélyes lesz, hiszen ha valaki ki lép az ajtón, már biciklis elé léphet. Naponta kétszer erre közlekedem kerékpárral.

A felvetések között megemlítik, hogy Mártélyra kitekerni sem túl biztonságos, illetve, hogy a városközpont mellett a külterületekre is jó lenne odafigyelni. A piac melletti kerékpárúton pedig sokszor száguldoznak elektromos biciklivel – írta Zoltán.

Kapcsolódó

Járdára vezették a kerékpárutat Bajcsyn – na de milyen is Vásárhelyen biciklizni?

Akad olyan, aki szerint tökéletesek az utak, mások azt mondják, lenne még min javítani.