Megszűnt a „kígyózó” mozgás a tram-trainen, hamarosan százzal hasíthatnak a szerelvények!
Egy, az utaskomfortot befolyásoló probléma ütötte fel a fejét a közelmúltban néhány tram-train szerelvénnyel kapcsolatban, az úgynevezett „kígyózó” mozgás, amelynek okát mára megtalálta a kivitelező, a problémát máris orvosolták néhány járaton. A Vasúthatóság pedig ki is adta a típusengedélyt, így rövidesen nemcsak 100 km/h-val süvíthet a tram-train, de a várva várt sűrített, félóránkénti végleges menetrend is hamarosan életbe léphet!
Az utasok komfortérzetet befolyásoló, zavaró „kígyómozgás” korábban is csak nagyobb sebességnél jött elő, és nem is mindegyik szerelvénynél, de a kivitelező feltárta a problémát, és javította azt: keményebb lengéscsillapítót szereltek és szerelnek be a teljes flottán. A Vasúthatóság már ki is adta a típusengedélyt, így a tram-train 100 km/h-val mehet hamarosan Vásárhely és Szeged között, s a végleges, sűrített menetrend is rövidesen kialakul és elindul – mondta el a Rádió 7 hétfő reggeli műsorában Mucsi László projekttanácsadó.
A szakember kiemelte, eddig is teljesen biztonságos volt minden járat, ez a „kígyózó” mozgás az utas komfortérzetét csökkentette némileg csupán. Mucsi László egyúttal hangsúlyozta, fontos tudni, hogy ez a közlekedési eszköz egyedülálló Magyarországon, és mivel kötöttpályás, sokkal bonyolultabb és összetettebb, mint a normál közti rendszer alapján közlekedő járművek.
Nem csak ez az egy szuper jó hír van a tram-trainről
A projekt kormánybiztosa, Lázár János néhány napja tette közzé közösségi oldalán, hogy befejeződött a szegedi tram-train járműtelep építése.
Mint erről már többször is írtunk, ez a szegedi remíz egy, csak a villamosvasútnak kialakított, speciálisan felszerelt és épített jármű-karbantartó csarnok, amely a kisebb hibáktól a nagyobbakig tudja majd a szerelvényeket javítani, ha szükséges, és persze vizsgálni is, még a kerekeket is lehet majd esztergálni benne.
Befejeződött a szegedi tram-train járműtelep építése
Befejeződött az új, korszerű szegedi tram-train járműtelep építése. A vasút-villamosok már át is költöztek – számolt be Lázár János a közösségi oldalán.
Borítókép: archív