quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 05. 19. csütörtök
  -  Ivó, Milán
Vásárhely

Megszűnt a “kígyózó” mozgás a tram-trainen, hamarosan százzal hasíthatnak a szerelvények!

2022. május 02.

Egy, az utaskomfortot befolyásoló probléma ütötte fel a fejét a közelmúltban néhány tram-train szerelvénnyel kapcsolatban, az úgynevezett “kígyózó” mozgás, amelynek okát mára megtalálta a kivitelező, a problémát máris orvosolták néhány járaton. A Vasúthatóság pedig ki is adta a típusengedélyt, így rövidesen nemcsak 100 km/h-val süvíthet a tram-train, de a várva várt sűrített, félóránkénti végleges menetrend is hamarosan életbe léphet!

Az utasok komfortérzetet befolyásoló, zavaró “kígyómozgás” korábban is csak nagyobb sebességnél jött elő, és nem is mindegyik szerelvénynél, de a kivitelező feltárta a problémát, és javította azt: keményebb lengéscsillapítót szereltek és szerelnek be a teljes flottán. A Vasúthatóság már ki is adta a típusengedélyt, így a tram-train 100 km/h-val mehet hamarosan Vásárhely és Szeged között, s a végleges, sűrített menetrend is rövidesen kialakul és elindul – mondta el a Rádió 7 hétfő reggeli műsorában Mucsi László projekttanácsadó.

A szakember kiemelte, eddig is teljesen biztonságos volt minden járat, ez a “kígyózó” mozgás az utas komfortérzetét csökkentette némileg csupán. Mucsi László egyúttal hangsúlyozta, fontos tudni, hogy ez a közlekedési eszköz egyedülálló Magyarországon, és mivel kötöttpályás, sokkal bonyolultabb és összetettebb, mint a normál közti rendszer alapján közlekedő járművek.

Nem csak ez az egy szuper jó hír van a tram-trainről

A projekt kormánybiztosa, Lázár János néhány napja tette közzé közösségi oldalán, hogy befejeződött a szegedi tram-train járműtelep építése.

Mint erről már többször is írtunk, ez a szegedi remíz egy, csak a villamosvasútnak kialakított, speciálisan felszerelt és épített jármű-karbantartó csarnok, amely a kisebb hibáktól a nagyobbakig tudja majd a szerelvényeket javítani, ha szükséges, és persze vizsgálni is, még a kerekeket is lehet majd esztergálni benne.

Kapcsolódó

Befejeződött a szegedi tram-train járműtelep építése

Befejeződött az új, korszerű szegedi tram-train járműtelep építése. A vasút-villamosok már át is költöztek – számolt be Lázár János a közösségi oldalán.

Borítókép: archív