quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2023. 02. 06. hétfő
  -  Dóra, Dorottya
Vásárhely

Lázár: a következő négy év egyik legfontosabb feladata az algyői híd bővítése és felújítása

2022. március 08.

Ez is választások tétje: ha egy vidéket, így a Debrecen-Szeged tengelyt erősítő kormánya, és nem egy Budapestországot építő vezetése lesz-e Magyarországnak, akkor a következő években elindulhat a 2 x 2 sávos algyői híd kialakítása.

Lázár János felidézte, 4 évvel ezelőtt, több dél-alföldi képviselőtársával és polgármesterekkel közösen azt javasolta a kormánynak, erősítsék a Szeged-Debrecen tengelyt. Debrecen a következő évtizedek nagy nyertese, a Kelet-Közép-Magyarországi régió központja, fővárosa lehet.  Jelenleg az ország legnagyobb ipari beruházást készítik elő Debrecenben, ahol BMW gyár épül. Társadalmi, oktatási és gazdasági érdekünk is az, hogy erősödjön a Szeged-Debrecen tengely. Ennek egyik eleme a déli vasút visszaépítése a Nagyvárad-Debrecen-Békéscsaba-Szeged-Szabadka-Baja-Pécs vonalon. A másik, a 47-es út felújítása és négysávosítása – mondta Lázár.

Emlékeztetett, Szeged és Vásárhely között hosszú küzdelemnek köszönhetően négysávos az út, Vásárhely és Mezőberény között pedig egy nagy teherbírású út létesült. A kormány két döntésének értelmében támogatásban részesül a déli-vasút megújítása – ennek jegyében jelenleg is zajlik a Szeged-Szabadka vonal visszaépítése.

A 47-es főút négysávosításának programjában pedig előkelő helyre került az algyői Tisza-híd felújítása és négysávúsítása. A hídon naponta 15 ezer jármű halad át, ez egy évtized múlva a szakértől számításai alapján 25 ezerre nőhet. Ezt a terhelést ez a híd nem bírja, sok a baleset, a rendszeres felújítások pedig számottevően lassítják a forgalmat. Ezért a híd mellé egy új híd épül, a régi pedig felújításra kerül. Mindemellé egy 3,5 kilométeres kerékpárút is épül – emelte ki az országgyűlési képviselő.

A tervezés megkezdődött, a jelenlegi szabályozási rendszer alapján pedig 2024-ben megkezdődhet a híd építése.

Felidézte, 2002-ig megépült a 47-es 4 sávja Vásárhelytől és Szegedtől kezdődően egy szakaszon, majd 7 évet kellett arra várni, a Megyes-Gyurcsány-Bajnai kormányok idején, hogy be is fejeződjön a két város közötti négysávúsítás. 7 évig büntették a baloldali kormányok Vásárhelyt, ami alatt rengeteg, sokszor halálos kimenetelű baleset volt a megmaradt szakaszon. Hangsúlyozta, a választás tétje, hogy egy vidéket fejlesztő kormányt, vagy egy újra csak Budapestországot építőt segítenek-e a polgárok kormányra.

Lázár János hozzátette, azt fogja kérni, a híd két lábánál, tehát a Nagyfai leágazásnál, valamint a Halászcsárdánál is új csomópont tegye biztonságossá a közlekedést. A térséget érintően szintén fontos beruházás, hogy 47-esen Székkutasnál elkerülő út épül.

Kapcsolódó

Végre négysávossá válhat az algyői híd is!

Lázár János egyik újabb gigaprojektje léphet előre a következő időszakban. A közlekedők régi problémáját oldhatja meg az algyői híd négysávosítása.

fotók: Gémes Sándor