quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2022. 07. 03. vasárnap
  -  Kornél, Soma
Vásárhely

Lázár János: a tram-train még nincs kész

2021. november 30.

Az utasfogalmi próbaüzem során, a következő hetekben az a cél, hogy kiszűrjék a technikai, műszaki hibákat. A legfontosabb ugyanis az, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.

A tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, s kialakítsák a végleges menetrendet – erről beszélt a Rádió 7 reggeli műsorában Lázár János. A projekt kormánybiztosát az utasforgalmi próba első két napjáról kérdezték.

„Tegnap többször utaztam a vasútvillamossal, s örömmel tapasztaltam, tele voltak a szerelvények, a vásárhelyiek és a szegediek akarják használni a tram-traint. Ugyanakkor fontos látni, hogy még nem vagyunk kész, a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek során számítunk az utasok tapasztalataira, észrevételeire. Az elsődleges szempontunk, hogy biztonságos legyen a jármű” – szögezte le Lázár János, megköszönve a kivitelező Stadler, az üzemeltető MÁV és a Szegedi Közlekedési Társaság együttműködését.

Lázár János kiemelte: tisztában voltak és vannak vele, hogy a beruházás végső átadásáig akadnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák, de a szakemberek jelenleg is a nap huszonnégy órájában azon dolgoznak, hogy minden hibát elhárítsanak, s javuljon a tram-train komfortfokozata. Ezért is folyamatosan vizsgálják, és adott esetben módosítgatják a szerelvények beállításait, szervizelik azokat, hogy mindent tökéletesíteni tudjanak.

„Fel voltunk rá készülve, hogy lehetnek olyan műszaki problémák, melyek csak az utasforgalmi tesztüzemben derülnek ki, ezeket próbájuk most javítani, orvosolni. Folyamatos a Stadler és a MÁV együttműködése ezen a téren. Erről szól az utasfogalmi próbaüzem, a beüzemelés folyamata” – mondat el a kormánybiztos.

Elárulta, a végleges használatbavételi engedélyt december 31-éig szeretnék megszerezni a hatóságoktól, majd januártól véglegesítik a menetrendet. A tervek szerint március közepétől kell majd a szerelvényeknek a végleges menetrend és menetidő szerint közlekedniük.

Lázár János arról is beszélt, hogy hétfői utazásai során az volt a személyes benyomása: érdemes például mérlegelni, hogy Szegeden mindenütt, „minden utcasarkon” meg kell-e állnia a tram-trainnek. A cél ugyanis, hogy a két belváros közötti menetidő 35 perc körül legyen.