quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2021. 10. 25. hétfő
  -  Blanka, Bianka
Szórakozás

Magyarország az e-sport régiós egyik vezetőjévé válhat

2021. október 14.

A járvány helyzetben a sport területek leállásával fókuszba kerültek az e-sportok.

A fiatal sportág és a köré szerveződő iparág az elmúlt időszak nehézségei ellenére is dinamikus növekedést mutatott, ami továbbra is megállíthatatlanul zajlik. Míg a hagyományos sportágak is egyre inkább a digitális megoldásokat és a digitalizált szurkolói élményt erősítő (hibrid) megoldások felé tolódnak, az e-sport születése óta a DNS-ében hordozza azt a kulcsfontosságú fegyvertényt, amivel kapcsolatban egyéb területeken csak az utóbbi években kezdtek el komolyabb lépéseket tenni. Ez pedig a jövő fogyasztói, a Z és alfa generációk megszólítása, aktiválása, amiben az e-sport egyértelműen az élen jár.

E-sporthoz kapcsolódó szolgáltatások és termékeladások piaca az elmúlt egy évben 50 milliárd forintosra taksált forgalmával Magyarország már most a régió egyik hangsúlyos szereplőjének számít. Európai és globális szinten is egyre komolyabb érdekérvényesítő erejével (az Európai E-sport Szövetség, valamint a Nemzetközi E-sportszövetség tagjaként), azonfelül pedig az általunk szervezett világszínvonalú eseményekkel még tovább erősítheti a pozícióját.

A PwC becslései szerint ma világszerte 2,7 milliárdan játszanak. Az e-sport iparág globális növekedése 1,3 milliárd dollárra becsült értékével, 2020-ban közelítette meg, azóta pedig bőven túlhaladta az úgynevezett kritikus tömeget, amely alapján a piaci szereplők, befektetők és hirdetők szemében is egyre vonzóbbá válik. Magyarország regionális szerepének erősítését kiemelt stratégiai célként kezeljük, ebben tevékenységünk egyik ékköve a V4 Future Sports Festival, a nagyszabású, 11 országból versenyzőket toborzó rendezvényünk. Az e-sport eseményeinket online, határokon átívelően lehet követni, országimázs szempontjából is rendkívül előremutató egy ekkora méretű és ilyen összetételű közönség megszólítása” – hangsúlyozta Biró Balázs György, az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület elnöke, a V4 Future Sports Festival főszervezője.

Egy 2021 első felében készült iparági felmérés szerint Magyarországon 3,7 millió hazai játékosról tudunk, akikből megközelítőleg 640 ezret tekinthetünk a magyar e-sport bázisának. Ők azok, akik versenyszerűen játszanak és az online megmérettetések közvetítéseit is élőben követik.

Iparági szakértők szerint az elkövetkező években leginkább a mobil és virtuális valóságon alapuló játékok, valamint az 5G-hez kapcsolódó fejlesztések területén várhatók további elképesztő előre lepések. Az ugrásszerűen növekvő nézőszám a közönség fiatalabb összetételével pedig az iparág összgazdasági súlyát is meghatározza, mivel a szponzorok és partnerek számára is egyre inkább ez a réteg számít a legvonzóbb fogyasztói körnek. Gondoljunk itt főleg (de nem kizárólagosan) az FMCG, a tech és a ruházati termékeket gyártó vagy forgalmazó vállalatokra.  


A V4 FUTURE SPORTS FESTIVALRÓL

Közép-Európa egyik legnagyobb e-sport versenye, amelyet budapesti helyszínnel az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület hívott életre. 2018-ban és 2019-ben több tízezer helyszíni és több millió online szurkoló követte a rendezvény versenyeit.

2020-ban a járványügyi helyzet miatt elhalasztották, 2021-ben, november 14-24. között azonban visegrádi országok (Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország) és további régiós nemzetek részvételével, nemzetközi csapatokkal, továbbá világszínvonalú nyereményalappal és produkciókkal tér vissza. A 11 napos rendezvényen a játékosok két versenyszámban 125 millió forintos összdíjazásért szállnak virtuális ringbe.

Az online selejtezősorozat október 31-ig bezárólag, 11 országban, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Szlovéniában, Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában, Romániában, Bulgáriában és Macedóniában zajlik.

További információ: https://v4futuresports.eu

Címkék: