quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2021. 09. 24. péntek
  -  Gellért, Mercédesz
Tram-train

A rendőrség tanácsai és friss hírek a vásárhelyi tram-trainről!

2021. szeptember 10.

Jövő héttől már három szerelvény járja Vásárhely útjait, novembertől pedig hat villamossal megindulhat a két város közötti menetrend szerinti közlekedés.

Jelentősen megváltozott Hódmezővásárhely közlekedése a tram-train próbajáratok megjelenésével. A menetrendszerű közlekedéssel pedig, nem túlzás, gyökeresen megváltozik a mindennapi városi közlekedés is hamarosan.

Bánfi Balázs címzetes rendőr alezredes, a Hódmezővásárhelyi Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának megbízott vezetője a villamossal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat ismertette pénteken sajtótájékoztatón.

A gyalogosok számára a legfontosabb, hogy mindig a kijelölt gyalogátkelő-helyet használják. Zebrán még a tram-trainnel szemben is elsőbbségük van, de azért természetesen fontos és elengedhetetlen a körültekintés – nézzenek szét mielőtt az úttestre lépnek. Főleg a fiatalok számára megszívlelendő – akik sokszor zenét hallgatva, fülhallgatóval, vagy mobilozva közlekednek – hogy minden érzékszervvel (látás, hallás) győződjön meg arról a gyalogos, hogy biztonságosan át tud kelni a szemközti oldalra.

A kerékpárosoknál nagyon fontos, hogy a zebrán mindig biciklijüket tolva keljenek át – a villamos súlyából, lendületéből és tapadásából is adódóan ugyanis nehezebben áll meg bármilyen helyzetben.

Vásárhelyen a lámpák és az előjelző táblák egyértelműen jelzik a közlekedési rendet. Azonban a minap történt baleset is rávilágít arra, figyelmesen, körültekintően, szabályokat betartva kell közlekedni, miközben a villamosnak a körforgalomban mindig elsőbbsége van, még akkor is ha a járművünkkel mi már benne vagyunk a körforgalomban. Az ominózus esetnél a vétkes autós külföldi állampolgár volt, ritkán jár Vásárhelyen és nincs kellő helyismerete, és nem észlelte (vagy csak későn) a közeledő villamost.

Általános tanács, hogy csak akkor hajtsunk a sínekre, akár körforgalomban, akár más kereszteződésnél, ha biztosan el is tudjuk hagyni azt a villamos érkezése előtt.

Amennyiben a közlekedési lámpák nem működnek – például az Emlékpontnál, vagy a Kisállomásnál – a táblák és a kanyarodási szabályok nyújtanak támpontot. A kanyarodó járműnek mindig elsőbbséget kell adni az egyenesen haladó számára. Így a tram-trainnek is. Ha az Andrássy felől érkezik a villamos és a már nem védett Andrássy folytatása felé halad, elsőbbséget kell adjon a vele párhuzamosan érkező, de Kaszap utca felé hajtó járműnek (ha nem működnek a lámpák). Ugyan ez a helyzet az Ady végén is.

A villamos sínekre semmilyen körülmények között nem hajthat fel Vásárhelyen más jármű. Ez alól kivételt csak a megkülönböztető jelzést használó járművek, mentő, rendőr, tűzoltó képez kivételt.

Hazánkba eddig öt darab tram-train jármű érkezett meg, ebből három vesz részt a próbákon, mondta el Biber Anett MÁV szóvivő. A napokban Valenciában elkészül a hatodik szerelvény is, mely szintén elindul Magyarország felé. Az elkövetkező héten már három villamos is járja egy időben, egymást követve és kerülve Vásárhely utcáit (valamint a két város közötti pályaszakaszt) a tesztüzemben. A hat elkészült járművel november-december környékén elindulhat a menetrend szerinti közlekedés Vásárhely és Szeged között.

A tartampróbák rendben zajlanak, semmiféle olyan hibát, problémát nem tapasztaltak, mely miatt meg kellene szakítani, vagy újra kellene kezdeni azt.

Jövő héttől az iskolákban is kampány és tájékoztatás indul a villamos közlekedéssel kapcsolatban.

A nagyvasúti pályán is zajlanak a próbautak, e során 100 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek a szerelvények. Erre, az átkelőhelyeket megközelítve fokozottan figyelni kell.

Magától értetődő lehet, de kiemelendő hogy a felsővezetéket tartó oszlopokra, vagy a szerelvények tetejére felmászni szigorúan tilos és életveszélyes.

Emellett a vonatok épségére is vigyázni fognak. A tapasztalat szerint az új emeletes vonatokat is azonnal összegraffitizték, így ha ilyet tapasztalnak a tram-train szerelvények esetében, az azonnali rendőrségi eljárást von maga után.

fotók: Gémes Sándor