quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2024. 12. 13. péntek
  -  Luca, Otília
Vásárhely

A tanári szemlélet fejlesztése és a foglalkoztatottság növelése a fő célja annak a nemzetközi programnak, amelynek koordinátora a Bethlen Gábor Református Gimnázium

2021. augusztus 28.

Az Erasmus+ K2-es uniós programban nyolc partner vesz rész négy országból, ebből négy iskola és négy nem kormányzati szerv. Magyarországot két hódmezővásárhelyi szervezet, a Tudás Alapítvány és a Bethlen Gábor Református Gimnázium, mint a program koordinátora képviseli.

A nyitóértekezletet csütörtökön tartották a Ginkgo hotelben, ahol az alapvetően kétéves futamidejű program képzéseit, tematikáját, találkozóit egyeztették. Azonban már csak egy évük maradt mindössze erre, mert a Covid miatt, sajnos, nem lehetett időben elkezdeni a megvalósítást. A pályázat 2022. augusztus végéig tart – tudtuk meg Simon Ferenctől, a Tudás Alapítvány elnökétől.

És hogy miről is szól pontosan ez a program és együttműködés?

A szociális vállalkozás gondolatrendszeréről az európai iskolákban, amely magában foglal kompetenciafejlesztést, a tanárt és a diákot is érintő szociális típusú vállalkozások megismerését, de pénzügyi és vállalkozási ismereteket is tartalmaz.

De mi is az a szociális típusú vállalkozás?

„Nem annyira a haszonelvűségről, a profitorientáltságról szólnak ezek a formák, hanem a szociális érzékenységről, amelynek egyik legfőbb célja a segítés és a foglalkoztatottság növelése. A találkozókon, a tréningeken a partnerek ötleteiket és tapasztalataikat osztják meg, és azt szeretnék elérni, hogy az egymástól történő tanulás módszerével bővüljenek és mélyüljenek ismereteik. Hogy a programban résztvevők elsajátítsák a szociális típusú vállalkozás szemléletét, megismerjék filozófiáját és gyakorlatát. Továbbá azt is vizsgálják, mely’ területeken lehet ilyen típusú vállalkozásokat indítani. Emellett cél még az is, hogy a tanárokon keresztül mindez beépülhessen a középiskolai gyakorlatba és a tananyagba is” – részletezte Simon Ferenc.

A nyitóértekezleten két görög, két szlovén és két török partner vett részt a két magyar (azaz a két vásárhelyi) mellett, és az ismerkedés, a szervezetek bemutatkozása után megbeszélték a teljes menetrendet, a megvalósítás módját.

A program további elemeiből még néhány

•A diákok körében azzal ösztönzi az innovatív gondolkodásmódot, hogy a vállalkozói szemléletet kulcskompetenciaként vezeti be az iskolai tantervekbe, különösen a középiskolai oktatásba, és biztosítja, hogy az a már meglévő tananyag részévé válhasson.

• Hozzájárul, hogy a vállalkozói szemlélet megfelelő súllyal szerepeljen az oktatási rendszerek tervezésekor, kidolgoz egy új vállalkozói oktatási modellt, ami előmozdítja a fiatalok társadalmi innovációját és a szociális vállalkozás készségeit az európai iskolákban.

• Fejleszti a tanári kompetenciákat a szakmai know-how frissítésével, valamint a foglalkoztatás jövőbeli irányainak és fejleményeinek bemutatásával.